kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ مهم‌تر از کسب مدال است

کشتی‌گیران ایران به دنبال تکرار قهرمانی در لاس‌وگاس

تیم ملی کشتی فرنگی در حالی گام به رقابت‌های جهانی لاس‌وگاس می‌گذارد که بدون شک کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خواهد داشت.
سرویس ورزشی-

باز هم میدانی دیگر و در انتظار افتخارآفرینی دیگر... رقابت‌های کشتی قهرمانی 2015 جهان در حالی‌ از ساعت 21 امشب در لاس‌وگاس نوادای آمریکا آغاز می‌شود که تمام کشورهای مدعی با برترین کشتی‌گیرانشان گام به این میدان حساس و بزرگ گذاشته‌اند. حساسیت و اهمیت این رقابت‌ها زمانی دوچندان می‌شود که قرار است سهمیه حضور در بازی‌های المپیک هم در 6 وزن المپیکی یعنی اوزان 59، 66، 75، 85، 98 و 130 کیلوگرم، به عنوان فاز اول، در آن توزیع شود. چه بسا تیم‌هایی که بتوانند کار کسب سهمیه را در آمریکا یکسره کنند کار راحت‌تری برای حضوری موفق در المپیک خواهند داشت و با خیالی آسوده‌تر برای درخشش در این میدان آماده خواهند شد.
شاگردان پازاج که با تغییرات زیادی نسبت به سال گذشته راهی لاس‌وگاس شده‌اند به خوبی می‌دانند که قهرمانی در آمریکا در سال قبل از المپیک بسیار سخت است. وجود 4 کشتی‌گیر جوان که برای نخستین‌بار راهی چنین مسابقاتی شده‌اند کار را برای تیم ایران سخت‌تر کرده است. از سوی دیگر تغییر قوانین کشتی نیز مزید بر علت شده تا شاگردان پازاج سختی کار را به خوبی درک کنند. تاکنون در ادوار گذشته تیم کشتی فرنگی ایران 12 طلا 5 نقره و 15 برنز در این مسابقات به دست آورده است.
تیم کشتی فرنگی ایران با 3 تغییر نسبت به سال گذشته گام به این رقابت‌ها می‌گذارد که تغییری حدودا 36 درصدی نسبت به مسابقات جهانی ازبکستان که ایران برای نخستین‌بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در جهان شده است. مهدی زیدوند و یوسف قادریان برای نخستین بار حضور در چنین مسابقاتی را تجربه می‌کنند. از طرفی مهدی علیاری که تجربه حضور در مسابقات جهانی2013 البته در وزن 98 کیلوگرم را دارد که در آن مسابقات به عنوانی بهتر از پنجمی دست نیافت.
البته نکته مهم در تیم ایران حضور نفراتی مثل حمید سوریان و قاسم رضایی است که سابقه کسب مدال طلای المپیک را دارند و ترسناک‌تر از قبل به کارزار جهانی رسیده‌اند اما غیبت امید نوروزی و یک کشتی‌گیر ششدانگ مثل علی‌اکبری در سنگین وزن سبب شده تا کار برای تکرار عنوان قهرمانی کمی سخت شود.
نگرانی کشتی‌گیران ایران
حضور 6 نماینده‌ کشتی آزاد و فرنگی رژیم غاصب صهیونیستی در مسابقات جهانی لاس وگاس باعث نگرانی کاروان کشتی ایران شده است.
رژیم اشغالگر قدس نیز در این دوره از رقابت‌ها با دو نماینده در اوزان 59 و 98 کیلوگرم کشتی فرنگی حضور پیدا کرده است، دو وزنی که دو شانس مسلم طلای ایران یعنی حمید سوریان پرافتخار ترین کشتی‌گیر ایران با 6 مدال طلای جهان و یک طلای المپیک 2012 و قاسم رضایی دارنده مدال طلای المپیک لندن در آن حضور دارند. رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی در کشتی جهان ندارد اما امید است که وزن کشی رقابت‌ها به گونه‌ای شود که نماینده‌های آنها در دور اول رودرروی کشتی‌گیران پرافتخار ایران قرار نگیرند و از آنجایی که نماینده‌های رژیم صهیونیستی به احتمال فراوان در همان دور اول با شکست مقابل رقبای خود حذف خواهند شد در دورهای بعدی نحسی حضور آن ها دامن کشتی‌گیران ایران را نخواهد گرفت.البته رژیم صهیونیستی در کشتی آزاد نیز با 4 نماینده در اوزان 61،65،74 و 86 کیلوگرم حضور پیدا کرده است و نگرانی از بابت نحوه قرعه‌کشی در کشتی آزاد به مراتب بیشتر از کشتی فرنگی برای کشتی‌گیران ایران است.
آزادکاران ایران هم راهی آمریکا ‌شدند
در شرایطی که مسابقات جهانی فرنگی از امشب آغاز می‌شود آزادکاران ملی‌پوش کشورمان صبح دیروز آخرین تمرین خود را قبل از اعزام به رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ آمریکا برگزار کردند و بامداد امروز راهی آمریکا شدند.
ملی‌پوشان آزادکار اعزامی به رقابت‌های جهانی آمریکا و گزینشی المپیک، صبح دیروز آخرین تمرین خود را که شامل تمرین مرور فن و رفع اشکال بود، زیر نظر کادر فنی برگزار کردند. آزادکاران عصر دیروز استراحت کردند و بامداد امروز عازم ابوظبی امارات شدند تا پس از چند ساعت توقف عازم لس‌آنجلس آمریکا شوند.
حسن رحیمی، بهنام احسان‌پور، سیداحمد محمدی، حسن یزدانی، علیرضا قاسمی، علیرضا کریمی، عباس طحان و پرویز هادی ۸ ملی‌پوش کشورمان در اوزان ۵۷ تا ۱۲۵ کیلوگرم هستند که راهی رقابت‌های جهانی شدند. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۱۹ تا ۲۱ شهریورماه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود.