kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
مشاور وزیر نفت خبر داد

اختصاص 6 هزار میلیارد تومان برای گازرسانی به شهرها و روستاها

مشاور وزیر نفت گفت: شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به شهرها و روستاها، امسال حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، محمود آستانه با بیان اینکه اعتبارات گازرسانی بین استان‌های مختلف کشور توزیع و گازرسانی به شهرها و روستاها به تدریج انجام خواهد شد، افزود: سوخت آزاد شده در این طرح در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد تا از محل فروش آنها هزینه‌های گازرسانی تامین شود.
وی اظهار کرد: سال گذشته، به غیر از نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ، معادل سه میلیارد و 700 میلیون لیتر فرآورده در بخش صنایع کشور مصرف شده است که تا پایان سال 96، به تدریج گاز جایگزین سوخت مایع در این صنایع خواهد شد.
آستانه با بیان اینکه هم‌اکنون حدود دو میلیون و 360 هزار خانوار در شهرهای کوچک و روستاها، فاقد گاز طبیعی هستند تصریح کرد: قرار است تا پایان سال 96 ضریب نفوذ گازرسانی در کشور به 100 درصد
 برسد.
وی گفت: از سوی مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اختیار داده شده است بر اساس قانون بودجه سال 93 و سایر منابع آن گازرسانی به روستاها و شهرهای بدون گاز را اجرایی کند.
مشاور وزیر نفت ادامه داد: در صورت اجرای طرح‌های وزارت نفت در راستای بند «ق» تبصره دو بودجه 93، حدود چهار میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون، گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های مایع از جمله نفت سفید، گازوئیل و نفت کوره می‌شود.