kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
پس از 2 روز عملیات

رزمایش فداییان حریم ولایت با دستیابی به تمام اهداف پایان یافت

پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت، پس از دو روز برگزاری، با آزمایش تسلیحات بهینه‌سازی شده و موشک‌های هوا به هوا و لیزری پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این رزمایش دو روزه که با حضور تیزپروازان پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی در اصفهان برگزار شد، تمرین‌های مختلفی از جمله: آزمایش عملیاتی  تسلیحات بهینه‌سازی شده، انهدام اهداف ثابت و متحرک با موشک‌های لیزری، درگیری هوا به هوا، آزمایش عملیاتی پهپادهای نهاجا، آزمایش موشک‌های بهینه‌سازی شده هوا به هوا به طور موفقیت‌آمیز انجام شد.
در این رزمایش با به کارگیری مهمات جنگی، تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها، همراه با سوخت‌گیری هوایی، استفاده از بمب‌های هوشمند، اجرای عملیات شناسایی منطقه رزمایش، اجرای عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی، پرواز تاکتیکی پهپادها، انهدام پهبادهای هدف با موشک‌های هوا به هوا، انهدام زیرساخت‌های شبیه‌سازی شده با بمب‌های لیزری اپتیکی، آزمایش موفق بمب‌های هوشمند نقطه‌زن و رادارزن، اجرای موفق پدافند غیرعامل در برابر حملات نیروهای مقابل، منحرف کردن موشک‌های حرارتی با اجرای عملیات فلر‌ریزی، اجرای عملیات پشتیبانی با هواپیماهای ترابری نیمه‌سنگین، هلی‌برن موفق نیروهای واکنش سریع، اجرای عملیات آفندی و پدافندی متناسب با جنگ‌های نامتقارن و نیابتی، استفاده از سامانه‌های اخلالگر و ضداخلالگر با موفقیت به اجرا درآمد.
دستیابی به تمام اهداف رزمایش
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش فداییان حریم ولایت را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و افزود: در این رزمایش به تمامی اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم.
به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه عملیاتی رزمایش در اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رزمایش همان‌گونه که طراحی شده بود به خوبی و با دقت بسیار بالا توسط تیزپروازان نیروی هوایی در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت به مورد اجرا گذاشته شد.
وی گفت: این‌گونه رزمایش‌ها و برنامه‌های تمرینی با توجه به تغییراتی که در مقابله با تهدیدات ایجاد می‌شود با برنامه‌ریزی گسترده و هدفمند انجام می‌شود تا آموزش‌ها، تاکتیک‌ها و تجهیزات در یک میدان عمل نزدیک به میدان عمل واقعی مورد آزمایش عملیاتی قرار گیرد و متناسب با تهدیدها ارتقا یابد و در این رزمایش، تمرین‌های طراحی شده به خوبی اجرا شد.
پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا با پیام امنیت و صلح پایدار در منطقه در سه منطقه تحرک هوایی با بیش از 400 هزار کیلومتر مربع وسعت منطقه عمومی در اصفهان و شهرستان نایین با وسعتی نزدیک به 7 هزار کیلومتر مربع طی دو روز برگزار شد.
در این رزمایش که با عنوان فداییان حریم ولایت با محوریت پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با رمز مقدس یا علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) روز شنبه در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش حضور داشتند و در مرحله اول جنگنده‌های تیزپرواز نیروی هوایی جمهوری اسلامی اقدام به شناسایی مواضع دشمن کردند.
در این مرحله ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت‌رسان، شناسایی، گشت ‌هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به کار گرفته شدند. دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و هوا به هوا، رصد اطلاعاتی منطقه با به‌کارگیری پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین از محورهای این رزمایش بود.