kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

کوتاه از شهرستان ها


سنجش آلودگی رودخانه ارس
پارس‌آباد مغان- خبرنگار کیهان: 20 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال در پارس‌آباد مغان به بهره‌برداری رسید.
گازرسانی به هشت روستا، توسعه و احداث شبکه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه روستایی و شهری و تجهیز و راه‌اندازی پست‌های توزیع هوایی برق، نصب سیستم آنلاین سنجش آلودگی رودخانه ارس در اصلاندوز، مقاوم‌سازی 294 واحد مسکن روستایی از بهترین پروژه‌های افتتاح شده بودند.
انتقال آب به خراسان رضوی
مشهد- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به بحران آب در این استان گفت: طرح انتقال آب به خراسان رضوی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
مجتبی مزروعی افزود: با هر کیلومتر لوله‌گذاری 70 متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. وی با بیان اینکه 80 درصد آب استحصالی در کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: به منظور انتقال آب از طریق لوله نیاز به اعتبار بیشتری است.
افتتاح دانشکده اقتصاد
سمنان- خبرنگار کیهان: با حضور مسئولان استان سمنان 15 طرح برق‌رسانی با اعتباری معادل 16 میلیارد و 800 میلیون ریال در شهر سمنان به بهره‌برداری رسید. همچنین دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
ساختمان این دانشکده در دو طبقه با زیربنای 3 هزار و 459 مترمربع احداث شده و برای ساخت آن 100 میلیون اعتبار هزینه شده است.
از سوی دیگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گرمسار از پایان ساخت دو کانال انتقال آب کشاورزی به روستاهای رشمه و غیاث‌آباد این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور احداث این کانال علاوه بر مشارکت 15 درصدی کشاورزان، دو میلیارد و 40 میلیون ریال از اعتبارات بلاعوض دولتی هزینه شده است.
اجرای 3 طرح کشاورزی
شیراز- خبرنگار کیهان: با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی سه پروژه بزرگ آب و خاک کشاورزی استان فارس با اعتباری بالغ بر 103 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تجهیز و نوسازی اراضی، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی و آبیاری‌های نوین تحت فشار سه پروژه مهم و اساسی است که در سطحی بالغ بر 23/754 هکتار اجرا شده است.
قاسمی افزود: با اجرای این پروژه‌ها بیش از 50 میلیون مترمکعب آب کشاورزی صرفه‌جویی می‌شود که حرکتی اساسی در راستای بهره‌برداری پایدار از منابع موجود است.
وی با اشاره به برنامه تحول در بهره‌وری آب استان گفت: این طرح نیاز به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.
گازرسانی به 42 روستا
مانه و سملقان- خبرنگار کیهان: با حضور مسئولان خراسان شمالی 77 طرح کشاورزی، فرهنگی، بهداشتی و تولیدی با اعتباری افزون بر 37 میلیارد تومان در مانه و سملقان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. عملیات گازرسانی به 42 روستای این منطقه یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.
بهره برداری از ورزشگاه
فیروزآباد فارس- خبرنگار کیهان: فرماندار فیروزآباد گفت: 38 پروژه بزرگ با اعتباری معادل 13 میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید. ابراهیم استوار میمندی افزود: آب‌رسانی به 12 روستای منطقه بنه‌خفرک، احداث ورزشگاه یک هزار و 200 نفره فیروزآباد، افتتاح هفت ساختمان دهیاری و 3 خانه بهداشت از جمله این طرح‌هاست. وی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا، در فیروزآباد گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌هایی نظیر پتروشیمی فیروزآباد، توسعه بیمارستان قائم(عج) تکمیل آموزشگاه فنی حرفه‌ای و ده‌ها پروژه دیگر آینده روشن‌تری در انتظار فیروزآباد است.
راه‌اندازی مجتمع آبرسانی
سرویس‌شهرستان‌ها: با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استان یزد دو طرح آبرسانی در این استان به بهره‌برداری رسید.
مجتمع آب آشامیدنی ولایت یزد از جمله این طرح‌ها بود که طول خط انتقال و شبکه توزیع آن به ترتیب به طول 7/5 و 10 کیلومتر است و همچنین مجهز به ایستگاه پمپاژ مخزنی هوایی 200 مترمکعبی و مخزن زمینی دو هزار و 500 مترمکعبی است.
مجتمع یاد‌شده دارای یک هزار و 700 متر مربع زیربنا است و مجموعا برای ساخت آن 4 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و هدف آن آبرسانی به روستاهای فهرج، شهدا و علی‌آباد دشتی یزد اعلام شد.
همچنین به طور همزمان پروژه خط انتقال آب به بهاباد با حضور معاون وزیر و در ارتباط تلفنی وزیر نیرو در این شهرستان افتتاح شد. هدف از این پروژه بهبود کیفیت آب شرب مشترکین و کمبود آب شرب مردم این شهرستان با اعتبار 24 میلیارد تومان اعلام شد. خط انتقال آب مورد اشاره به طول 78 کیلومتر، مجهز به چهار ایستگاه پمپاژ آب و پنج باب مخزن تعدیل فشار با حجم هر کدام 200 مترمکعب است.
لایروبی بند میزان شهرستان شوشتر
شوشتر- خبرنگار کیهان: به منظور ساماندهی و اقدامات حفاظتی مرمتی برنامه لایروبی بند میزان شوشتر در دستور کار پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اعلام این مطلب گفت: با برگزاری جلسه شورای فنی در مدیریت استان جوانب کار مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفت.
افشین حیدری افزود: براساس نظر کارشناسی مقرر شد که محدوده‌های مورد نظر ابتدا توسط پژوهشکده باستان شناسی به منظور اطمینان از وجود یا عدم آثار و بقایای معماری تاریخی گمانه‌زنی شده و سپس اقدام به لایروبی شود.
ذخیره آب در مخزن 15 هزار مترمکعبی
زنجان- خبرنگار کیهان: مخزن 15 هزار مترمکعبی 4 شرقی، تاسیسات جنبی و خطوط رفت و برگشت مخازن 3 و 4 شرقی شهر زنجان و همچنین 6 حلقه چاه آب آشامیدنی در استان با حضور استاندار زنجان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آب آشامیدنی شهری، حذف پمپاژ مستقیم آب به شبکه جهت تامین آب مناطق شمال شهر زنجان و تامین آب پایدار و کاهش اتفاقات شبکه و پرت آب عنوان کرد.
جزء قاسمی همچنین ضمن اعلام افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان ماهنشان از بهره‌برداری 6 حلقه چاه در استان خبر داد و گفت: جهت تامین کسری آب آشامیدنی شهرهای استان با توجه به خشکسالی 4 حلقه چاه در شهر زنجان و در شهرهای ابهر و خرمدره نیز هر کدام یک حلقه با اعتبار بالغ بر 23 میلیارد ریال حفر و تجهیز و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.