kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱

قطع برق مدارس منطقه شاوور خوزستان به علت بدهی

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شاوور خوزستان از قطع برق چند مدرسه در منطقه شاوور توسط اداره برق خبر داد.

سیدجلال نژاد فاضل با بیان این‌که برق مدارس و اداره آموزش و پرورش شاور به علت بدهی قطع شده است،  افزود: آموزش و پرورش شاوور و مدارس تحت پوشش آن در مجموع 170 میلیون تومان به اداره برق بدهکار است.
وی به گرمای شدید هوا و برگزاری امتحانات در شهریورماه اشاره و تصریح کرد: ممکن است که اداره برق این حق را داشته باشد که به علت بدهی برق هر محلی را قطع کند همان‌طور که در گذشته چند بار برق اداره آموزش و پرورش شاوور و مدارس آن را نیز قطع کرده بود اما با توجه به گرمای شدید و برگزاری امتحانات شهریورماه و ثبت‌نام دانش‌آموزان، انتظار قطع برق در این شرایط را نداشتیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شاوور خوزستان ادامه داد: به علت قطعی برق امتحانات دانش‌آموزان در حیاط این مدارس و در گرمای طاقت‌فرسا برگزار شد؛ همچنین در روند ثبت‌نام دانش‌آموزان و سامان‌دهی معلمان و نقل و انتقالات آن‌ها به دلیل قطعی برق اداره و مدارس اختلال ایجاد می‌شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شاوور با اشاره به محدودیت‌های مالی این اداره، گفت: 90 درصد مدارس منطقه شاوور روستایی هستند و برخلاف مناطق شهری، در شاوور هیچ مدرسه غیرانتفاعی و یا هیئت‌امنایی وجود ندارد بلکه همه مدارس وابسته به منابع دولتی هستند به همین جهت تامین اعتبارات برای اداره آموزش و پرورش شاوور سخت است.