kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

400 کیلومتر از راه‌های استان اصفهان آسفالت نوین می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از روکش بیش‌از 400 کیلومتر از راه‌های استان اصفهان با استفاده از آسفالتهای نوین خبر داد و گفت: از این میزان 180 کیلومتر راه‌های شریانی است.
اصفهان- خبرنگار کیهان:

حجت‌اله غلامی عمر متوسط آسفالت راههای استان اصفهان را 5 تا 6 سال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که عمر آسفالت راهها در سایر کشورها بین 9 تا 10 سال می‌باشد که کوتاهی عمر آسفالت سالانه بالغ بر 1500 میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می‌کند.
وی افزود: با توجه به اینکه عمر متوسط آسفالت در راه‌های استان اصفهان نصف مدت استاندارد جهانی است، تلاش می‌شود با استاندارد سازی مصالح و مواد اولیه، ماشین‌آلات، کارخانه‌های تولید آسفالت و اجرای صحیح، آن را به استاندارد جهانی نزدیک کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: این اداره کل سعی می‌کند تا قیر مورد نیاز خود را از کارخانه‌هائی که دارای استاندارد ‌PG می‌باشند، تهیه کند.
غلامی با اشاره به استفاده از آسفالت نوین که در مقایسه با آسفالت معمولی با صرفه‌تر است افزود: استفاده از آسفالتهای نوین و سنگ دانه‌ای ‌SMA، اگرچه 10 تا 15 درصد از آسفالت معمولی گرانتر هستند اما با توجه به دوام و عمر بیشتر نسبت به آسفالتهای معمولی با صرفه‌تر است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین از برنامه‌ریزی و اجرای آسفالت حفاظتی یا میکروسرفیسینگ در 200 کیلومتر از راه‌های اصلی استان اصفهان خبر داد و افزود: از این میزان تاکنون محورهای تیران به شهرکرد، قلعه شور به رحیم‌آباد و محور نطنز به طرق نطنز اجرا شده و مابقی درحال انجام می‌باشد.