kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد

بهره‌برداری از 4 طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان

کارخانه تولید آهن اسفنجی شرکت جهان فولاد سیرجان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در این شهرستان افتتاح شد.

 اسحاق جهانگیری در سفر به استان کرمان، این پروژه را با ظرفیت یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال و ارزش 2 هزار و 900 میلیارد ریال و 56 میلیون یورو افتتاح کرد.
با افتتاح این پروژه برای حدود 400 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 200 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
این واحد صنعتی نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی در سیرجان و دومین کارخانه این محصول در استان کرمان است. با بهره‌برداری از این کارخانه ظرفیت تولید آهن اسفنجی در استان کرمان به 2 میلیون تن در سال رسید. در این کارخانه گندله 68 درصدی به آهن اسفنجی 94 درصد تبدیل می‌شود. این کارخانه ظرف 36 ماه ساخته شده است.
معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر به کرمان علاوه بر افتتاح کارخانه تولید آهن اسفنجی 3 طرح صنعتی، معدنی دیگر را به بهره‌برداری رساند. کارخانه تولید کنستانتره آهن با ظرفیت تولید 2 میلیون تن در سال در مجتمع صنعتی معدنی گل‌گهر یکی از این طرح‌هاست. این کارخانه در شرکت گوهر زمین ساخته شده و برای آن 168 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و حدود یک هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی شده است. با بهره‌برداری از این کارخانه 200 نفر به صورت مستقیم مشغول شدند. با حضور جهانگیری بهره‌برداری از خطوط پنج و شش تولید کنستانتره در مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان در مجموع با ظرفیت چهار میلیون تن و سرمایه‌گذاری یک هزار و 730 میلیارد ریال و 103 میلیون یورو آغاز شد. با افتتاح این طرح برای حدود 280 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد. همچنین کارخانه تولید کنستانتره آهن به ظرفیت تولید سالانه دو میلیون تن و سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد ریال در شرکت فولاد سیرجان ایرانیان وابسته به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (مید کو) به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این کارخانه تولید کنسانتره آهن در این مجتمع به 4 میلیون تن افزایش یافت و 250 نفر مشغول به کار شدند.
مدت اجرای این پروژه 30 ماه اعلام شد. وزیران صنعت، معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی در این سفر جهانگیری را همراهی می‌کردند.