kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برنامه‌ریزی درسی براساس کار‌آفرینی و اشتغال تدوین می‌شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از سال آینده برنامه‌ریزی‌های درسی برپایه کارآفرینی و اشتغال تدوین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسن طایی در آمل افزود: در حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال برنامه متنوع و خوبی تدوین شده که از جمله  مهمترین آن‌ها، توانمند‌سازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور است.
وی با تاکید براینکه نرخ بیکاری برای مردم قابل تحمل نیست و این نرخ باید در استان‌های کشور کاهش یابد، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این معاونت توسعه کسب و کارهای کوچک و خرد تعاونی‌هاست که همه مردم هم می‌توانند با رویکرد مالکیت‌های تعاونی با ارائه طرح‌های قابل توجیه از تسهیلات حمایتی این بخش بهره‌مند شوند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال‌زایی در قالب تعاونی‌های کوچک خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید برای حمایت و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک به متقاضیان واجد شرایط اختصاص می‌یابد. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با اختصاص این میزان اعتبار تا پایان امسال حداقل برای 100 هزار نفر در قالب تعاونی‌های کوچک با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید شغل ایجاد شود. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمام فعالیت‌ها و تعاونی‌های کوچک در حوزه‌های کشاورزی، زراعت و باغبانی، صنایع دستی، دام و طیور جزو صنایع کوچک تعاونی‌های تولیدی است.
طایی تصریح کرد: متقاضیان به خصوص دانش‌آموختگان دانشگا‌ه‌ها با ارائه طرح‌های تجاری توجیه‌دار و درخواست تسهیلات از ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی و یا صندوق‌های کارآفرینی امید در شهرستان‌ها می‌توانند از تسهیلات پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند. وی ادامه داد: این تعاونی‌ها به منظور تولید و ارائه محصولات نو باکیفیت بالا و قیمت پایین و قابل رقابت با تولیدات داخل و خارج شکل گرفته‌اند و باید بتوانند در قالب خوشه‌ها و شبکه‌ها و برندهای خاصی در عرصه بازار رقابت دوام بیاورند.