kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تولید 55 تن فولاد در چشم‌انداز 1404

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سال 1404 به 55 میلیون تن تولید فولاد دسترسی پیدا خواهیم کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده در آیین بهره‌برداری از طرح های معدنی و صنعتی در منطقه گل‌گهر سیرجان گفت: معادن سنگ‌آهن باید مورد اکتشاف قرار گیرد چرا که منابع در کشور موجود است.
وی بیان کرد: 31 میلیون تن ظرفیت کنستانتره کشور است که 12 میلیون تن تا پایان امسال به این ظرفیت اضافه می‌شود و حدود 50 میلیون تن در سال‌های بعد با اجرای طرح‌های نیمه تمام افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: امروز 22 میلیون تن ظرفیت گندله کشور است که تا پایان امسال سه تا 5/3 میلیون تن و تا پایان چشم‌انداز 1404 65 میلیون تن اضافه خواهد شد.
نعمت‌زاده، ظرفیت کنونی تولید آهن اسفنجی در کشور را 22 میلیون تن اعلام کرد و گفت: تا پایان امسال 2 میلیون تن افزایش ظرفیت داریم و 45میلیون‌تن در طرح‌های مختلف در حال اجراست که تا قبل از چشم‌انداز محقق می‌شود.
وی اظهار کرد: خوشبختانه ما در نورد ظرفیت مازاد داریم و تا 10 سال آینده حداقل 40 میلیون تن به این ظرفیت اضافه خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گل‌گهر سیرجان بزرگترین معادن شناخته شده کشور است و امیدواریم با پهنه‌ای که واگذار شده اکتشافات جدید انجام شود. وی از بخش خصوصی خواست در اکتشافات حضور یافته و کمک کند.
نعمت‌زاده گفت: امروز آنچه بهره‌برداری می‌شود منابع رو زمینی است در حالی که خیلی‌ها معتقدند بیش از نصف منابع سنگ‌آهن در همین گل‌گهر زیرزمین است.