kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

کارخانه تولید کاغذ سنگی در یزد آغاز به کار کرد

یک واحد تولیدی کاغذ سنگی در یزد آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان عصر ارتباطات گفت: تا دو ماه آینده کاغذ سنگی با ‌استفاده از سنگ‌آهن و کیفیت و قیمتی مناسب‌تر از کاغذ معمولی در یزد تولید و به بازار عرضه می‌شود. حمیدرضا کریم‌نژاد افزود: با توجه به کویری بودن یزد و کمبود آب تولید این کاغذ نیاز به مصرف آب ندارد و تا 80 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده و مواد اولیه آن نیز در استان یزد تامین می‌شود.
وی به مصرف این کاغذ در حوزه‌های نوشتاری، چاپ، بنر و بسته‌بندی اشاره و اضافه کرد: کاغذ سنگی کیفیت بسیار بهتری نسبت به کاغذهای معمولی دارد و تغییر شکل نمی‌دهد و دست‌نخوره باقی می‌‌ماند.
کریم‌نژاد با اشاره به ماندگاری بسیار زیاد و مقاومت این کاغذ در مقابل آب گفت: این کاغذ به راحتی پاره نمی‌شود و برای استفاده در صنعت چاپ و کاغذ دیواری نیز بسیار شفاف و مناسب است. وی افزود: کاغذ سنگی ظاهری شبیه به کاغذهای معمولی دارد و برای استفاده از آن نیاز به هیچ فناوری جدیدی نیست و با خودکارهای معمولی می‌توان از آن استفاده کرد و 700 سال هم در بایگانی کاملا سالم و بدون تغییر رنگ می‌ماند. کریم‌نژاد با اشاره به اینکه بازیافت کاغذهای معمولی در بهترین حالت به مقوا و کارتن وپس از مدتی نیز به زباله تبدیل می‌شود، افزود: بازیافت کاغذ سنگی از طریق دستگاه‌های میکسر صورت می‌گیرد و دوباره به چرخه تولید همین کاغذ باز می‌گردد.
مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان عصر ارتباطات گفت: این واحد تولیدی با سرمایه اولیه 500 میلیارد ریال و اشتغالزایی 110 نفر راه‌اندازی شده و ظرفیت تولید پنج هزار تن کاغذ را در سال دارد. تولیدات این واحد علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، آسیای میانه، عراق و افغانستان صادر می‌شود.