kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
رئیس انجمن موسیقی بسیج هنرمندان:

جشنواره‌ بین‌المللی سرود و آهنگهای انقلابی را برگزار می‌کنیم(اخبار ادبی و هنری)

رئیس انجمن موسیقی بسیج هنرمندان از برگزاری جشنواره بین‌المللی سرود و آهنگهای انقلابی در تهران خبر داد.

جمشید جم در گفت‌وگو با کیهان با اشاره به حوادث منطقه و جنگ در سوریه، عراق و یمن، گفت: سرود و آهنگهای انقلابی سلاحی کارآمد در برابر هجمه فرهنگی دشمنان و ابزاری مؤثر در ابلاغ مظلومیت جهان اسلام است.
خواننده سرود ماندگار «یار دبستانی من» گفت: انجمن ما بر آن است پس از برپایی جشنواره سرود و آهنگهای انقلابی در سطح کشور، گروههای سرود در کشورهای اسلامی را شناسایی و از آنها برای شرکت در جشنواره بین‌المللی دعوت کند.
جم با اشاره به ظرفیت هنرمندان نوجوان و جوان انقلابی و بسیجی در سراسر ایران گفت: هنر ما باید شناسایی، ساماندهی، آموزش و ارائه عرصه عمل به هنرمندان متعهد باشد. نگاه به این ضرورت، استراتژی انجمن است.
وی با انتقاد از بی‌اعتنایی برخی دستگاههای فرهنگی به سرودهای انقلابی گفت: سرودهای انقلابی حامل ارزشهای انقلاب ماست و همین سرودها بود که در روزهای انقلاب، موجب آشنایی بیشتر نسل جوان با نهضت اسلامی و تهییج آنان به رویارویی با رژیم سفاک طاغوت و ضد انقلاب شد.
این تهیه کننده رادیو با اشاره به سخنان حضرت امام خامنه‌ای در دیدار با اعضای هیئت دولت، گفت: وقتی رهبرمان تأکید می‌کنند گاه به دلیل مسائل فرهنگی خوابشان نمی‌برد؛ ما باید به ضرورت جهاد فرهنگی و تولید آثار متعهدانه بیش از گذشته توجه کنیم.
وی افزود: دشمن امروز با سلاح موسیقی بی‌رحمانه به نسل جوان ما یورش می‌آورد. ما با سلاح هنر، تا چه اندازه، ‌مقابله به مثل کرده‌ایم و استراتژی‌مان چیست؟