kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶

پیام اولین زن محجبه مجلس اروپا به «الهام چرخنده»(اخبار ادبی و هنری)

اولین زن مسلمان محجبه راه یافته به پارلمان یک کشور اروپایی از «الهام چرخنده» تشکر کرد.

چند وقت پیش بود که انتشار یک مطلب در اینستاگرام «الهام چرخنده» بازتاب زیادی را در رسانه‌های اجتماعی و حتی رسانه‌های رسمی آنلاین به دنبال داشت. الهام چرخنده، بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی پیش حجاب چادر را برای خود برگزید و با حاشیه‌سازی‌های انحصارطلبان افراطی عرصه هنر مواجه شد، با انتشار تصویری از «ماهینور»، نماینده محجبه و مسلمان بلژیکی در صفحه اینستاگرام خود، پیروزی اولین زن محجبه را در انتخابات پارلمانی این کشور به وی تبریک گفت.
انتشار این دل‌نوشته، سایت مشرق را بر آن داشت تا با این خانم محجبه بلژیکی تماس بگیرد و علاوه بر انتقال پیام یک زن محجبه ایرانی به وی، با او و فعالیت‌هایش بیش‌تر آشنا شویم. وقتی پیام خانم چرخنده را برای «ماهینور اوزدمیر» نیز در واکنش به این اقدام گفت: «من از خواندن پیام خانم چرخنده بسیار خوشحال شدم. ما هیچ‌گاه همدیگر را ملاقات نکرده‌ایم، اما به لطف حجاب، پیوندی میان ما برقرار شده که نه زبان‌های متفاوت ما و نه فاصله جغرافیایی‌مان در آن خللی وارد نکرده است. زنان محجبه باید در مورد حجاب خود رساتر صحبت کنند و درباره معنای حجاب در دین ما و لزوم مجاز بودن مسلمانان به داشتن حجاب در غرب موضع بگیرند.»
وی همچنین اظهار داشت: «در جامعه ما استانداردهای دوگانه و استثنائاتی به وجود آمده که تنها هدفشان از بین بردن آزادی ما در عمل به دینمان است. حجاب را یک تهدید می‌بینند. بنابراین کار من این است که با این تصورات غلط، مبارزه، و از مردم در مقابل نژادپرستی و خارجی‌ستیزی محافظت کنم، چراکه این یک اصل اساسی در هر جامعه دموکراتیکی است. بسیار مهم است که این کار را به شکل یک آموزگار انجام بدهیم و مردم را با تصورات غلط در مورد اسلام آشنا کنیم»