kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
دیده‌بان حقوق بشر:

داعش طی یک سال گذشته 3000 نفر را در سوریه به قتل رسانده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، گروه تروریستی داعش از ژوئیه سال 2014 (تیر ماه) تاکنون 3156 نفر را در استان‌های مختلف سوریه اعدام کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که نزدیک به مخالفان سوریه است طی گزارشی اظهار داشت، طی یک‌سال گذشته داعش بیش از 3000 نفر را اعدام کرده که این افراد شامل شهروندان عادی، نیروهای دولتی سوریه، ‌نیروهای ارتش و همچنین اعضای داعش هستند. طبق این گزارش در میان این افراد، زنان، کودکان و جوانان زیر 18 سال نیز وجود دارد. داعش برای توجیه اعدام‌های خود نیز به بهانه‌هایی مثل «توهین به ذات الهی»، «جاسوسی»، «همکاری با طرف‌های خارجی»، «جادوگری» و... متوسل شده است!همچنین داعش 182 عضو خود را به اتهام جاسوسی برای کشورهای خارجی و همکاری با دولت سوریه اعدام کرده است. این اعدام‌ها به شکل بریدن سر، تیرباران و... صورت گرفته است.
ویرانی سوریه
جنبش حزب‌الله لبنان اما اعلام کرده که آمریکا و متحدانش هیچ دستاوردی در سوریه جز ویرانی نداشته‌اند.«حسن عزالدین»، مسئول روابط عربی در جنبش حزب‌الله گفت: «سوریه بحران را پشت سر گذاشته و تلاش‌ها برای متلاشی کردن این کشور نیز با شکست مواجه شده است.»وی افزود: «کسانی که از سوریه دفاع می‌کنند از یکپارچگی ملت و شرافت آن و مقابله با استعمار جدید و تجزیه منطقه دفاع می‌کنند.»
سایر رویدادها
* وزیرخارجه ترکیه از بمباران مواضع داعش توسط هواپیماهای این کشور برای اولین بار خبر داد.
* براثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شمال استان حلب 16 نفر کشته شدند.
* ارتش و نیروهای مردمی سوریه بخش‌های دیگری از شهر اشغال شده زبدانی در حومه دمشق را آزاد کردند.