kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
با حضور رئیس دفتر رهبر انقلاب صورت گرفت

تجلیل از علاء میرمحمد صادقی چهره ماندگار و انقلابی بخش خصوصی

طی مراسمی از علاء میرمحمدصادقی پیشکسوت بخش خصوصی و یکی از چهره‌های ماندگار اقتصادی تجلیل شد.

به گزارش فارس، مراسم تجلیل از علاء میرمحمدصادقی چهره ماندگار بخش خصوصی با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئيس دفتر مقام معظم رهبری و رؤسای اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران و جمعی از فعالان اقتصادی در اتاق ایران برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با تقدیر از عملکرد این پیر حوزه اقتصاد گفت: گرامیداشت بزرگ مردانی چون آقای میرمحمد صادقی ترویج یک سنت الهی است که سبب می‌شود، مردم از وجود چنین شخصیت‌هایی در جامعه آگاه شوند.
وی به نقش بازاریان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این فرد شایسته در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی و از خرداد 42 به‌عنوان یکی از پشتیبانان امام و انقلاب اسلامی بود.
در بخش دیگری از این مراسم غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی  نیز گفت: در نظام جمهوری اسلامی از قشرهای مختلف نمونه‌های موفقی به عنوان الگو به جامعه معرفی می‌شود که این مسئله کمتر برای قشر بازرگان و کارآفرین رخ داده است.
وی به ریشه نگاه منفی و باطل برخی از آحاد جامعه نسبت به امور بازرگانی و تجارت گفت: حزب توده سرمنشأ ذهنیت باطل و منفی سازمان یافته نسبت به امور بازرگانی و تجارت در کشور است و شرایط آن روزهای جامعه ایران به گونه‌ای بود که بر اثر تئوری‌های مارکسیستی، سرمایه داشتن جنایت به حساب می‌آمد که امروز دیگر از این نوع از تفکرات ضد سرمایه‌داری در جامعه ایران خبری نیست.
در ادامه این مراسم محسن جلال‌پور رئیس اتاق ایران از تشکیل شورای عالی پیشکسوتان در اتاق بازرگانی برای ثبت و تقدیر از افراد برجسته‌ای چون علاء میرمحمدصادقی خبر داد و گفت: یکی از ماموریت‌های این شورا تجلیل از پیشکسوتان عرصه اقتصاد کشور و توجه به اخلاق‌مداری است.
در این مراسم لوح تقدیری منقش به نامه مقام معظم رهبری و یک جلد قرآن کریم به  علاء ‌میرمحمد صادقی اهدا شد.