kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
نایب‌رئیس خانه معدن مطرح کرد

تعطیلی کارخانه‌های سنگ به دلیل اجرای بد قانون مالیات برارزش افزوده

نایب‌رئیس خانه معدن گفت: اجرای بد قانون مالیات برارزش افزوده موجب تعطیلی کارخانه‌های سنگ شد.

محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باید بپذیریم که معضل مالیات برارزش افزوده باعث شد کارخانه‌های سنگ از یک ماه گذشته دچار مشکلات عدیده و با هدف اعتراض تعطیل شوند.
وی با اشاره به غریبه بودن بحث مالیات بر ارزش افزوده برای مصرف‌کننده گفت: چگونه تولیدکننده‌ای که پس از گذشت یکسال نتوانسته مالیات بر ارزش افزوده را از مشتری دریافت کند باید هر سه ماه یکبار با سازمان امور مالیاتی تسویه کند؟
نایب رئیس خانه معدن با بیان اینکه دارندگان دفاتر قانونی در بحث مالیات دچار مشکل هستند اظهار کرد: کسانی که دفتر قانونی ندارند مورد بحث نیستند اما تولیدکنندگان شناسنامه‌دار دچار مشکلات فراوانی شده‌اند.
وی همچنین با اشاره به دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شمش طلا تصریح کرد: یکی از مشکلات، اخذ مالیات بر ارزش افزوده به صورتی که قدرت رقابت را می‌گیرد، وجود دارد. برای مثال درحال حاضر از شمش طلا که براساس قیمت‌های جهانی نرخ‌گذاری می‌شود مالیات برارزش افزوده دریافت می‌شود که این مسئله قدرت رقابت را کاهش می‌دهد.
بانک مرکزی که یکی از واردکنندگان شمش طلاست نیاز نیست مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند و این مسئله تولیدکنندگان شمش طلا را برای فروش شمش به بانک مرکزی دچار مشکل کرده است.