kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹

خواندنی از ورزش

*اتحادیه جهانی کشتی، «کرم جابر» کشتی‌گیر سرشناس مصری که به غول چراغ جادو معروف است را به خاطر امتناع از تست دوپینگ، 2 سال از شرکت در هرگونه رقابت ورزشی محروم کرد.اتحادیه جهانی‌کشتی چند بار به کرم جابر هشدار داده بود که باید در تست دوپینگ شرکت کند اما هر بار این کشتی‌گیر سرشناس مصری سر باز زده بود و در نهایت هم این لجبازی او کار دستش داد و دو سال از شرکت در هر گونه رقابت ورزشی محروم شد.
* مسابقات بین‌المللی شطرنج ابن سینا روز یازدهم شهریور ماه به میزبانی همدان آغاز می‌شود. تاکنون شطرنج‌بازان مطرح 6 کشور خارجی از جمله اسپانیا، مصر، عراق، بلاروس، اوکراین و جمهوری آذربایجان به همراه شطرنج‌بازان مطرح ایرانی برای حضور در مسابقات شطرنج بین‌المللی جام ابن سینای همدان ثبت نام کرده‌‎اند.
*پس از منحل شدن تیم هندبال ثامن‌الحجج سبزوار و لژیونر شدن سجاد استکی و حضور در لیگ آلمان، حالا خبر رسیده است که الله‌کرم استکی، برادر بزرگتر سجاد هم لژیونر می‌شود.ملی‌پوش هندبال ایران با تیم مون‌پولیه فرانسه به توافق رسیده است و امروز قراردادش را با این تیم به امضا خواهد رساند.
* در فینال پرتاب دیسک مسابقه‌های قهرمانی دوومیدانی جهان در ورزشگاه آشیانه پرنده پکن چین، پیوتر مالاچفسکی از لهستان موفق شد با پرتابی معادل 67 متر و 40 سانتی‌متر به مقام قهرمانی برسد و اولین مدال طلای خود را در مسابقه‌های جهانی به دست بیاورد. این پرتابگر لهستانی در مسابقه‌های جهانی سال‌های 2009 و 2013 به مدال نقره رسید.بعد از مالاچفسکی فیلیپ میلانوف از بلژیک با 66 متر و 90 سانتی‌متر نایب قهرمان شد و دیگر پرتابگر لهستانی، روبرت اوربانک با 65 متر و 18 سانتی‌متر سوم شد.گرت کانتر از استونی، دنیل استاهل از سوئد و آپوستولوس از قبرس به ترتیب با رکوردهای ۸۲/۶۴ ، ۷۳/۶۴ و ۵۵/۶۴ چهارم تا ششم شدند.در مرحله مقدماتی این ماده که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران با رکورد ۳۹/۶۰ متر از صعود به فینال بازماند و در بین سی پرتابگر بیست و چهارم شد.