kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹

آخرین تلاش قایقران‌های ایران برای رسیدن به ریو

با توجه به اینکه قایقران‌های آسیا در رقابتهای قهرمانی جهان از کسب سهمیه المپیک بازماندند رقابتهای قهرمانی آسیا آخرین فرصت بهترین‌های قاره کهن است که بلیت ریو را بدست آورند؛ این مسابقات که آبان‌ماه برگزار می‌شود میدان دشواری برای قایقران‌های ایران است تا سهمیه المپیک بگیرند.

رقابتهای قایقرانی قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک در شرایطی به پایان رسید که دست آسیایی‌ها از رسیدن به سهمیه کوتاه ماند تا رقابتهای قهرمانی آسیا آخرین میدان نبرد پاروزنان قاره کهن برای کسب سهمیه المپیک باشد. در این مسابقات ایران در کایاک چهارنفره، کایاک دو نفره و کانوی تک نفره نماینده داشت و برای کسب سهمیه المپیک رقابت کرد. در کایاک چهار نفره ملی‌پوشان ایران در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار گرفتند اما نتوانستند از قایق قزاقستان پیشی بگیرند و از رسیدن به المپیک بازماندند. در کایاک دو نفره نیز نماینده‌های ایران از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند اما با توجه به اینکه قاره آفریقا در این رقابتها نماینده نداشت سهمیه این قایق به مسابقات گزینشی قاره‌ای برگردانده شد تا دوباره امید ایران برای این قایق زنده شود. در ماده تک نفره هزار متر نیز الکسی موچالو ازبک نتوانست به سهمیه المپیک برسد و حالا رقابت آسیایی‌ها در این ماده بیش از گذشته دشوارتر خواهد شد. او و احمدرضا طالبیان رقیبان چند سال اخیر این ماده هستند و حالا در مسابقات آسیایی باید برای تک سهمیه المپیک ریو رقابت کنند. در کانو نیز ملی‌پوشان ایران چون عادل مجللی و شاهو ناصری نتوانستند در مسابقات قهرمانی جهان به سهمیه برسند و باید در رقابت‌های قاره کهن پارو بزنند.
حالا باید دید نماینده‌های ایران در کایاک تک نفره،‌ دو نفره و کانوی تک نفره که شانس‌های اصلی کسب سهمیه المپیک ریو هستند در رقابت‌های قهرمانی آسیا چه عملکردی خواهند داشت و آیا می‌توانند تک سهمیه ریو را بدست بیاورند یا نه.