kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد

ناهماهنگی در پرداخت حقوق پزشکان تا پایان امسال برطرف می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعده داد،‌ ناهماهنگی و تعلل در پرداخت حقوق پزشکان تا پایان سال جاری برطرف می‌شود.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تجلیل از پزشکان استان اصفهان گفت: هیچ اختلافی بین مجلس و وزارت بهداشت وجود ندارد و مجلس تاکنون از تمام طرح‌های این وزارتخانه نهایت حمایت را کرده و پشتیبان طرح تحول نظام سلامت است. وی با اشاره به اینکه مانعی برای پرداخت معوقات وجود ندارد افزود: اقدامات زیادی درباره پرداخت بدهی بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شده و رئیس‌جمهوری تیمی را در این زمینه مشخص کرده‌اند و امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر در دو هفته آینده به وظایف خود عمل کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت بیمارستان‌ها در شهرستان‌های محروم نیز افزود: تایید می‌کنم که هنوز مشکلاتی در این شهرستان‌ها وجود دارد اما این موضوع نسبی است.
وی درباره بیمارستان چادگان در جنوب غربی اصفهان نیز وعده داد که تا سه ماه آینده این بیمارستان بهره‌برداری می‌شود.
وی همچنین درباره پزشکانی که اجازه مطب به آنها داده نشده است نیز گفت: همه باید تابع قانون باشند.
هاشمی ادامه داد: در سال‌های گذشته تعدادی خانم با نمره پایین‌تر وارد دوره‌های مختلف پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی شدند و تعهد 12 یا هشت ساله داشتند اما اکنون که دوره‌هایشان تمام شده است نمی‌‌خواهند به تعهدات خود عمل کنند که مورد قبول ما نیست.
وی با بیان اینکه شورای آموزش پزشکی می‌تواند بنا بر اختیارات خود همه را یک شکل تلقی کند تصریح کرد: عده‌ای در بدو ورود از امتیازی استفاده کرده و تعهد محضری به دولت داده‌اند اما امروز با فشار آوردن و غوغاسالاری از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند که این کار ظلم به دیگران است.
وی درباره وضعیت شیمی‌درمانی در بیمارستان‌های دولتی نیز گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قول داده‌اند این مسئله تا آخر امسال حل شود.
وی با بیان اینکه در این زمینه به من هم خیلی شکایت شده است افزود: چند میلیارد تومان اعتبارات لازم در این زمینه به استان اصفهان تخصیص یافت. وزیر بهداشت در سفر به اصفهان از بیمارستان شهید بهشتی و الزهرای این شهر دیدن کرد.