kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
وعده مدیرعامل شرکت ملی گاز کشور در اردبیل

امسال گاز گران نمی‌شود

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از عدم افزایش تعرفه‌های گاز در سال جاری خبر داد.

حمیدرضا عراقی دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اردبیل تاکید کرد: در تعیین تعرفه گاز، کشور را به پنج منطقه تقسیم کرده‌ایم که این تقسیم‌بندی براساس اعلام نظر سازمان هواشناسی در خصوص سردسیر بودن و گرمسیر بودن صورت گرفته است. وی گفت: برهمین اساس ساکنان مناطق سردسیر قیمت کمتری را پرداخت می‌کنند و ساکنان مناطق گرمسیر پرداختی‌هایشان بیشتر است، اما این دلیل نمی‌شود که ساکنان مناطق سردسیر استفاده بهینه و صرفه‌جویی را در اولویت قرار ندهند.
عراقی افزود: به همین دلیل ما محاسبه تعرفه گازبها را به صورت پلکانی در نظر گرفته‌ایم به طوری که هر کس بیشتر مصرف کند باید بیشتر پول بپردازد.
وی با رد احتمال افزایش تعرفه‌های گاز تا پایان امسال عنوان کرد: قطعا تا پایان امسال افزایشی در بهای گاز مصرفی هموطنان رخ نخواهد داد و برای سال آینده نیز براساس مصوبه مجلس و دولت رفتار خواهیم کرد.
معاون وزیر نفت از گازدار شدن 5/2 میلیون خانوار تا سه سال آینده خبر داد و گفت: برای انجام این تقسیم 15 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. عراقی افزود: امسال 6 هزار میلیارد تومان بودجه گازرسانی به شهرها و روستاها تخصیص پیدا کرده است که تا این لحظه 80 درصد این بودجه به استان‌ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم از این محل سالانه بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان را جذب کنیم نه تنها امسال 3 هزار روستا را گازدار می‌کنیم بلکه در دو سال آینده و تا پایان سال 95 تا 96 درصد روستاها و 100 درصد شهرها از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.