kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
دادستان کل کشور:

نظام بانکی باید مانع رفتن پول‌ها به کام دلالان شود

دادستان کل کشور از نظام بانکی کشور خواست که اجازه ندهد پول‌ها به کام دلالان برود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیروز در مراسم تودیع و معارفه دادستانان سابق و جدید مرکز کهگیلویه و بویراحمد و مدیر کل بازرسی این استان تأکید کرد: اگر بخواهیم میزان و ملاکی برای اجرای عدالت داشته باشیم اجرای قانون است و به هر میزان قانون نقض شود عدالت مخدوش می‌شود. رئیسی افزود: تخلف از قانون از سوی هر کسی و هر مرجعی باید با برخورد قانونی رو به رو شود.
به گزارش فارس وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی باید نظارت‌ها را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم تصریح کرد: نظام پولی کشور باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که پول‌ها به جای رفتن به کام دلالان به سمت تولید سوق داده شوند. دادستان کل کشور برخورد با قانون‌گریزان را وظیفه همه دستگاه‌ها دانست و با بیان اینکه هر چه فقر و بیکاری بیشتر باشد شاهد کاهش اعتماد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: یکی از این موضوعات به سوء استفاده و منفعت‌طلبی افراد در منابع طبیعی باز می‌گردد.
رئیسی از سفر زمینی خود بین دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و اتفاقاتی که در این جاده رخ داده و زمین‌خواری‌ها اشاره کرد و گفت: چیزهای عجیبی می‌بینیم که برخی چگونه به سرمایه ملت تجاوز می‌کنند.
وی ادامه داد: پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه گذشته با حساسیت تمام به موضوع زمین‌خواری پرداخته‌ایم و این افراد بدانند که دست آن‌ها را قطع خواهیم کردو اجازه نمی‌دهیم که متجاوزان به اراضی ملی و طبیعی اینگونه حق ملت را ضایع کنند. وی در این رابطه تأکید کرد: در سال گذشته 40 هزار هکتار زمین در سراسر کشور توسط مأموران دادستانی رفع تجاوز شده است.
دادستان کل کشور در پایان تأکید کرد: از منابع طبیعی نیز انتظار می‌رود که در اجرای قاطعانه قانون در برخورد با متخلفان ضعیف‌کشی نشود.