kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
وزیر جهاد کشاورزی:

مطالبات کشاورزان تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تمام مطالبات کشاورزانی که دولت از آنها گندم خریداری کرده است تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود حجتی در جلسه شورای اداری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد میزان بدهی کشاورزان را یکهزار و 900 میلیارد تومان دانست و افزود: تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد تومان از بدهی کشاورزان پرداخت شده است. وی افزود: در سال جاری هفت میلیون و 750 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است. حجتی فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به کاهش استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، کاهش مصرف آب با ترویج سیستم‌های نوین آبیاری و افزایش کشت‌های گلخانه‌ای را از رویکرد مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی اعلام کرد.
وزیر جهاد کشاورزی دیروز در مراسم کلنگ‌زنی نمایشگاه دایمی یاسوج نیز وعده داد:‌ دولت با فراهم کردن زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری از مشارکت بخش خصوصی با هدف رونق تولید، ایجاد  اشتغال و توسعه مناطق محروم حمایت خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه در زمینی به مساحت 34 هکتار با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.
سیدموسی خادمی افزود: نمایشگاه دایمی یاسوج در چهار فاز و به مدت پنج سال آینده بهره‌برداری می‌شود.
محمدعلی طهاسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیزکه حجتی را در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد همراهی می‌کرد در دو گفت‌وگو با ایرنا از صدور سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی ایران به خارج از کشور خبر داد و گفت: ارزش این میزان محصول صادراتی 2 میلیارد و 879 میلیون دلار است.