kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

حوادث کوتاه از کشور

    تلفات رانندگی در محورهای قم
قم- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه قم از وقوع دو فقره حادثه منجر به فوت طی 24 ساعت گذشته در محورهای این استان خبر داد.
سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد گفت: در اولین حادثه، یک دستگاه سواری زانتیا در محور «قم- آوه» به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 2 نفر عابر پیاده برخورد کرد که در نتیجه آن یک دختر بچه 6 ساله در دم فوت و یک نفر هم مصدوم که توسط بالگرد به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد.
وی در مورد حادثه دوم، نیز گفت: شب شنبه، یک دستگاه سواری پیکان در کیلومتر 60 آزادراه «قم- گرمسار» به علت عدم توجه به جلو با گاردریل وسط این آزادراه برخورد کرده و واژگون شد که یکی از سرنشینان آن در دم فوت و یک نفر نیز مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
شغال 3 عضو یک خانواده را درید
پارسیان- فارس: ظهر دیروز در حالیکه 3 برادر 7 تا 13 ساله مشغول بازی و شنا در استخر مزرعه بودند مورد حمله شغال قرار گرفتند.
یکی از کودکان گفت: من و برادرم داخل استخر بودیم و برادر کوچکتر بیرون از استخر ما را تماشا می‌کرد که فریاد او ما را متوجه گازگرفتگی‌اش توسط شغال کرد.
برادر 13 ساله‌ام از استخر بیرون پرید و با چوب به شغال ضربه زد اما انگار این شغال کاملا وحشی شده بود و برادر بزرگم را به شدت زخمی کرد.
وی افزود: با فریاد برادرم مادرمان از ماجرا خبردار شد و برای نجات ما به شغال حمله کرد ولی شغال مادرمان را نیز گاز گرفت و بعد از رهایی از چنگال شغال به خانه پناه بردیم و درب خانه را به روی خودمان بستیم که با کمک کشاورزان مجاور توانستیم شغال را از پای دربیاوریم.
جاسازی داروی قاچاق در باک مینی‌بوس
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی «خدابنده» گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان از یک دستگاه مینی‌بوس بیش از 23‌هزار داروی قاچاق کشف شد.
سرهنگ خلیلی افزود: در بازرسی‌های به عمل آمده از این خودرو 23‌هزار و 900 داروی غیرمجاز قاچاق که در 119 کارتن بسته‌بندی شده بود، به دست آمد.
وی تصریح کرد: راننده این خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
محموله قاچاق میلیاردی در تریلر
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فارس یک دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق را در محور خروجی «شیراز- مرودشت» شناسایی و توقیف کردند.
سرهنگ حیدری افزود: پس از بررسی‌ها مشخص شد این تریلر حامل 10 هزار و 360 ثوب انواع پوشاک و سه هزار و 369 کیف و کفش قاچاق است.
وی با اشاره به دستگیری راننده این خودرو، تصریح کرد: ارزش این محموله قاچاق بالغ بر 3 میلیارد ریال برآورد شده است.
مادر و فرزند قربانی اختلاف خانوادگی
بابل- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بابل از قتل زن 27 ساله و دختر 5 ساله‌اش به دست همسر خود در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ جعفری گفت: با دریافت خبر این جنایت در یکی از روستاهای جنگلی بخش بندپی ماموران در محل حاضر شده و با جسد دختر خردسال و زن جوانی که در اثر ضرب و شتم به قتل رسیده بودند، مواجه شدند.
در همین ارتباط پدر 35 ساله خانواده بازداشت شد، و پس از 2 ساعت بازجویی به ارتکاب قتل اعتراف کرد.
کورس موتورسیکلت‌سواران با مرگ
زنجان- ایرنا: تلاش پزشکان بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برای نجات جان راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت که کورس گذاشته بود بی‌نتیجه ماند و هر دو موتوسوار به کام مرگ فرو رفتند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: راکب یک دستگاه از 3 دستگاه موتورسیکلت کورس گذاشته با یکدیگر در سبقت از یک دستگاه خودرو ناموفق ماند و با سر رسیدن خودرو سواری پژو پارس و همچنین کم‌عرض بودن جاده به صورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد و دو جوان سوار بر آن به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی افزود: این حادثه عصر روز جمعه در کیلومتر 6 جاده زنجان- دندی رخ داد و کارشناسان پلیس علت این حادثه را انحراف به چپ راکب موتورسیکلت تشخیص دادند.
درگیری مسلحانه به قتل انجامید
دزفول- ایرنا: دادستان دزفول با بیان وقوع درگیری مسلحانه در روستای شیرین آب از توابع بخش چغامیش این شهرستان، گفت: این درگیری به قتل یک شهروند و دستگیری شش تن منجر شد.
احمد قهرمانی افزود: در درگیری صبح روز جمعه که به دلیل اختلاف ملکی و بر سر اراضی کشاورزی در روستای شیرین به وقوع پیوست، چند تن مصدوم و یک تن نیز کشته شدند.
وی افزود: در این درگیری یکی از جوانان روستای شیرین‌آب، یکی از افراد مسن طرف دعوا را که بر سر ملکی که ارزش چندانی هم نداشته هل داده که به فوت پیرمرد منجر می‌شود و فوت این پیرمرد موجب بالا گرفتن درگیری و استفاده از اسلحه گرم می‌شود.
قهرمانی ادامه داد: درگیری با کمک کلانتری حمزه این شهرستان مهار شد.
آتش‌سوزی در مرکز درمان حیوانات
کرج- ایرنا: مسئول ایستگاه آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری اشتهارد البرز گفت: بر اثر آتش‌سوزی در یک مرکز درمان حیوانات آسیب‌دیده در این شهرستان یک نفر جان خود را از دست داد.
یوسف‌علی میرزا افزود: در این آتش‌سوزی که ساعت 6 صبح شنبه رخ داد 200 قلاده گربه نیز تلف شد.
وی ادامه داد: در این حادثه یک زن 60 ساله که کار نگهداری و درمان گربه‌های آسیب‌دیده را برعهده داشت، بر اثر استنشاق دود و خفگی جان باخت.
مسئول ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اشتهارد یادآور شد: مهار این آتش‌سوزی 3 ساعت به طول انجامید و علت وقوع حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.
نگهداری 100 کیلو هروئین در یخچال فریزر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان فهرج در استان کرمان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با ایجاد ایست و بازرسی موقت در محور «فهرج- زاهدان» و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت کاویان که حامل لوازم خانگی بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ پنجعلی‌زاده افزود: در بازرسی از خودرو، 100 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در دو دستگاه یخچال فریزر جاسازی شده بود کشف شد.
وی ادامه داد: در این راستا دو قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و همراه با مواد مکشوفه و خودرو توقیف شده برای  بررسی بیشتر به پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شدند.
527 کیلو تریاک توقیف شد
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: قاچاقچیان که با 3 خودرو سواری «سمند» و «405» از شرق کشور به سمت «تهران» در حال حرکت بودند توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی و شهرستان یزد شناسایی و دستگیر شدند.
سرتیپ کاکاوند ضمن اشاره به دستگیری 7 تن از سوداگران مرگ افزود: در این عملیات 227 کیلو تریاک که در دو دستگاه سواری 405، توسط قاچاقچیان جاساز شده بود در ایستگاه شهید مدنی کشف و 300 کیلو تریاک نیز در خودرو سواری «سمند» توسط ماموران پلیس شهرستان یزد کشف شد.