kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد

تداوم بارش در شمال و بروز باد و گرد و خاک در ۴ استان کشور

سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در سواحل دریای خزر و نوار شمالی کشور خبر داد و در دو روز آینده برای استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان پدیده باد و گرد وخاک را پیش بینی کرد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، در برخی مناطق سواحل دریای خزر بارش باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد ادامه خواهد داشت.
در ارتفاعات البرز شرقی، شمالی آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر و در بعدازظهر و اوایل شب بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات هرمزگان، کرمان و فارس در ساعات بعدازظهر رشد ابر و گاهی رعدوبرق رخ می‌دهد.به گزارش خبرگزاری فارس، طی دو روز آینده در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور به سبب وزش باد به نسبت شدید، در پاره‌ای نقاط گرد وخاک ایجاد خواهد شد که در برخی مناطق به ‌ویژه در زابل با طوفان گردوخاک همراه خواهد بود. همچنین در این مدت پدیده گرد وخاک در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.از فردا با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق در شمال غرب، غرب و سواحل شمال کشور پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکرشده گستره بارش به مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج به شمال شرق کشور خواهد رسید.
بر اساس این گزارش دمای تهران در خنک‌ترین زمان به 21 درجه سانتی گراد و در گرم‌ترین زمان به 32 درجه سانتی گراد می‌رسد.
شهرکرد با دمای 8 درجه سانتیگراد و اهواز با 47 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.