kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* ‌مقاومت و پیشرفت 2-3 دهه اخیر جمهوری اسلامی در برابر باج‌خواهی و زورگویی استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای پلید بدون عدول از ارزش‌های والای انسانی باعث سر برآوردن قدرتی جدید در عرصه جهانی شده است که حامل گفتمانی مستقل از گفتمان‌های رایج دنیاست. قدرتی که اثبات کرده است در پی جنگ و سیطره بر دیگران نیست بلکه به دنبال صلح و احقاق حق مظلومان جهان است. همین گفتمان مسلما قدرت جذابیت بسیار بالایی در دنیای کنونی خواهد داشت.
9951---0918
* بنده یک فرهنگی هستم.  با اطلاعاتی که از توافق هسته‌ای و مفاد آن پیدا کرده‌ام معتقدم با این توافق کشور در آینده با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد. همه باید احساس مسئولیت کنند و نگذارند چنین اتفاقی بیفتد. احساسات، خوش‌گمانی و اعتماد به دشمن را باید کنار گذاشت و از روی عقل کار کرد.
زاهدی
* یک عده انسان‌های ناراحت، بدون هیچ دلیل و مدرک و سند اگر به خیابان بریزند از سطل‌های زباله تا بانک‌ها و خودروهای مردم را تخریب کنند، مخل آسایش مردم شوند، مامور نیروی انتظامی را در فصل زمستان لخت کنند و بزنند وقتی دستگیر شوند و کسی به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست تمام روزنامه‌های زنجیره‌ای و پایگاه‌های دشمن آه و ناله‌شان به آسمان بلند می‌شود که آزادی مختل شد! ولی وقتی یک عده انسان‌های فهیم و متدین و خانواده شهید به صورت خودجوش و فقط با شعار مرگ بر انگلیس جلوی سفارت پیر استعمار ، انگلیس خبیث اجتماع می‌کنند و پلیس به جرم همین شعار به خشن‌ترین شکل ممکن  آنها را مضروب و دستگیر کند  هیچ صدایی از این روزنامه‌های زنجیره‌ای پایگاه دشمن و نفاق برنمی‌خیزد که آزادی مختل شد.
آزوین استاد دانشگاه و شاهد ماجرا
* یکی از کسانی هستم که در جلوی سفارت انگلیس به هنگام بازگشایی از نیروهای پلیس کتک خوردم. وقتی اعتراض کردم چرا باتوم به سر و صورت می‌زنید گفتند دستور دولت است که مخالفین سرکوب شوند. خانواده شهید بودن هم برای آنان مهم نبود.
1564---0937
* پس از سخنان وزیر خارجه انگلیس خبیث که گفته دولت ایران مواضع اصولی خود را درباره اسرائيل غاصب تغییر داده است در این فکرم که نکند از فضای کنونی دچار توهم شده‌اند.
4205---0918
* روزنامه انگلیسی گاردین می‌‌گوید انگلیس باید بابت رفتارهای غلط گذشته‌اش با ایران عذرخواهی کند ولی رئیس‌جمهور کشورمان آقای روحانی می‌گوید نباید به گذشته کاری داشته باشیم! واقعا تعجب‌‌آور است!
3306---0912
* آیا درد نیست که فرزندان مسئولین و دولتمردان در انگلیس تحصیل بکنند ولی ضربه باتوم پلیس مستقر در جلوی سفارت این کشور در تهران به سر و صورت جوانان تحصیلکرده اقشار مردم این کشور زده شود و مسئولان خوشحال باشند که توانسته‌اند لبخند رضایت بر لبان بیگانگان بدسابقه و استعمارگر بنشانند؟
سینکی - جعفری
* وزیر کشور گفته است مخالفین بازگشایی سفارت انگلیس از دولت اجازه تجمع نگرفته بودند. عرض بنده این است که مگر دولت در بازگشایی سفارت از مجلس و نمایندگان مردم مجوز گرفته بود؟ چرا در اجرای قانون نوبت به خودشان که می‌رسد جاخالی می‌دهند.
1442---0913
* گویا جایزه به شیطان بزرگ برای تحریم‌ها و تهدیدهایش علیه ملت ایران عدم ارائه برجام به مجلس و روشن ننمودن آن برای مردم بود و جایزه فتنه‌گران سال 88 اجازه تاسیس حزب و جایزه دول اروپایی در فشار تحریم‌ها و دست داشتن در ترور دانشمندان هسته‌ای با بازگشایی سفارت استعمارگر پیر انگلیس و جایزه دلسوزان نظام فحش و ناسزا بوده است.
طالعی
* آنان که در روز عاشورا با کف و سوت و رقاصی و آتش زدن کتیبه‌های عزاداری به امام حسین(ع) هتاکی و به اصل ولایت فقیه اهانت کردند و در روز قدس با روزه‌‌خواری شعار نه غزه نه لبنان سر دادند متاسفانه با شیب ملایم به بخش‌هایی از بدنه دولت نفوذ کرده‌اند. ملت باید هوشیاری خود را بیش از گذشته حفظ نماید و لحظه‌ای از انقلاب غفلت نورزد.
خلیفه قلی - کرج
* چگونه می‌شود کسی به زبان از فتنه‌گران اعلام برائت نماید اما در عمل بسیاری از عوامل آنها را در راس امور قرار دهد؟ یا از تشکیل حزب آنها حمایت کند؟ تا کی کشور به خاطر مماشات با این‌گونه افراد باید عقبگرد کند؟
8612---0912
* ‌آقای روحانی در قسمتی از سخنرانی در جمع مردم همدان (94/6/3) گفت: به حول و قوه الهی ما تحریم‌ها را لغو کردیم و در جای دیگر اظهار داشت تا چند ماه دیگر که تحریم‌ها لغو شد...! مردم کدام را باور کنند تا ایشان راضی شوند؟!
3991---0938
* این گفته آقای هاشمی که حق مردم استفاده از کالاهای لوکس دنیا است در تضاد کامل با اقتصاد مقاومتی می‌باشد.
9527---0913
* از اینکه دستگاه‌های دولتی طبق دستور سراسر شهر همدان را بنر خیر مقدم به رئیس‌جمهور نصب کرده بودند ناراحت شده و در مراسم استقبال شرکت نکردم. آیا فکر نمی‌کنند که این کارها نتیجه عکس دارد و بابت این همه هزینه از بیت‌المال روز قیامت باید پاسخگو باشند.
0857---0918
* در شهر همدان چندین هزار بنر خیر مقدم برای آقای رئیس‌جمهور در ابعاد مختلف از پول بی‌زبان بیت‌المال تهیه و نصب شده است. اگر اعتراض بکنیم ما را از کار اخراج می‌کنند. در حالی که خود رئیس‌جمهور باید پیشقدم مبارزه با فرهنگ تملق دولتی‌ها از جیب مردم باشد.
4074---0918
* خانم فاطمه هاشمی گفته است پدرمان به ما گفت دو راه بیشتر پیش روی ندارید یا کنار حکومت و ظالمین باشید یا در کنار مردم و اگر کنار مردم باشید شما را به زندان می‌برند. بنویسید از چه زمانی کنار بهایی‌ها بودن و افتخار به داشتن دوستان بهایی و منافق، ملت دوستی است و در کنار حکومت برخاسته از ملت بودن به معنی همراهی با ظالمان شده است؟
1359---0919
* خطاب به دولتمردان بنویسید طبق قانون دولت در مقامی نیست که برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کند. دولت باید به جای گرایش به حاشیه‌هایی که می‌تواند به دوقطبی سازی جامعه منجر شود در فکر حل مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی مردم باشد.
مبنایی
* بعد از چند سال پیگیری سرانجام از سال 93 انجام امور درمانی جانبازان بازنشسته با استفاده از کارت طلایی بنیاد شهید و امور ایثارگران مصوب شد و آرامشی را در جانبازان ایجاد کرد. ولی این آرامش دیری نپایید و مجددا بیمه تکمیلی جانبازان بازنشسته به سازمان تامین اجتماعی سپرده شد و اکنون عدم تطبیق روال و تشریفات ارائه خدمات سازمان با شرایط روحی و فیزیکی جانبازان، باعث دغدغه خاطر جانبازان شده است. از مسئولین امر انتظار تجدید نظر در تصمیمات یاد شده را دارم.
مویدخواه- جانباز
* دولت یازدهم که این‌قدر سرگرم سخنرانی درباره خرابکاری‌های دولت قبل است در این هفته دولت گزارش عملکرد خود در گره‌گشایی از مشکلات مردم ارائه کند. سه ماه است شب‌ها در جلوی ستاد هماهنگی بهزیستی یوسف‌آباد می‌خوابم برای 3 میلیون و هنوز موفق نشده‌ام! به علت همین بی‌توجهی‌ها زندگی‌ام پاشید و همسرم طلاق گرفت.
یک مددجوی بهزیستی شهرری
* تعداد متکدیان شهرستان اصفهان به حدی زیاد شده که آبروی شهر را در معرض خطر قرار داده است باید برای حل این معضل فکری کرد.
2143---0913
* یک سال است که تعدادی از جوانان را برای تعزیرات حکومتی جذب کرده‌اند با اینکه آزمون و تحقیقات این عده انجام شده ولی به بهانه نداشتن بودجه دعوت به کار نمی‌شوند. آیا دیواری کوتاه‌تر از تعزیرات حکومتی در کشور پیدا نکرده‌اند.
ص- م