kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
وزیر کشور: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی

انتخابات آینده با تشخیص هویت آنلاین برگزار می‌شود

وزیر کشور از به‌کارگیری سیستم تشخیص هویت آنلاین برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در انتخابات خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌وگو با فارس در همدان تاکید کرد: برای انتخابات اسفند امسال همه هماهنگی‌ها با شورای نگهبان صورت گرفته و وظایف قانونی خود را به خوبی پیگیری می‌کنیم.
وی تاکید کرد: در انتخابات پیش‌رو تشخیص هویت رای‌دهندگان به صورت آنلاین انجام خواهد شد.
وی افزود: در این طرح رای‌دهندگانی که در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند به سیستم یکپارچه ثبت احوال وصل خواهند شد تا بدینوسیله تخلفات به حداقل برسد.
وی یادآور شد: در گذشته افرادی بودند که با یک شناسنامه چند بار رای می‌دادند و یا با شناسنامه‌های متوفیان رای می‌دادند؛ همچنین در برخی از موارد افراد با سن کمتر از 18 سال در رای‌گیری شرکت می‌کردند که برای جلوگیری از این نوع اتفاقات این طرح انجام خواهد شد.
وزیر کشور در ادامه از زیر چاپ بودن تعرفه‌های اخذ رای خبر داد و گفت: مراحل سفارش و تولید انبوه صندوق‌های جدید آرا نیز انجام شده است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه مهرهای مخصوص انتخابات نیز در حال تولید انبوه است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های الکترونیکی اخذ و شمارش آرا نیز طراحی شده و برای این دوره از انتخابات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: بنا بر وظایف سازمانی وزارت کشور در برگزاری انتخابات هماهنگی لازم را با شورای نگهبان دارد و همه موارد اجرایی را با این شورا مطرح کرده تا شاهد انتخاباتی باشکوه در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باشیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو به دنبال اجرای قانون هستیم اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا متناسب با قانون، اجرای انتخابات و درجه دقت را بالا ببریم.
وی گفت: وزارت کشور به عنوان یک وظیفه ذاتی خود به دنبال رفع زمینه‌های ابهام تخلف در انتخابات است تا خدای ناکرده حتی درصد بسیار کمی از تخلفات که در اذهان متبادر می‌شود را با تلاش همگانی رفع کنیم.