kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

حوادث کوتاه از کشور

    ریزش دیوار جان نوجوان را گرفت
مراغه- ایرنا: رئیس اورژانس 115 مراغه گفت: ریزش دیوار سنگی در یکی از روستاهای مراغه جان یک نوجوان 12 ساله را گرفت.
علی چنگیزی، افزود: این نوجوان که از اهالی روستای کرج‌آباد بود، ظهر روز سه‌شنبه در اثر فرو ریختن دیوار، زخمی و توسط اهالی روستا برای مداوا به شهر مراغه منتقل شد.
 اما در مسیر انتقال به بیمارستان به دلیل شکستگی شدید، و خونریزی داخلی جان خود را از دست داد.
برخورد دو دستگاه آمبولانس با یکدیگر
زاهدان- ایسنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دو دستگاه آمبولانس اورژانس 115 دانشگاه در حین مأموریت با یکدیگر تصادف کردند.
فریبرز راشدی افزود: این حادثه در حالی رخ داد که آمبولانس پایگاه جاده‌ای کورین در حال حمل مصدوم و انتقال به زاهدان بود و آمبولانس پایگاه جاده‌ای چانعلی نیز برای انتقال مادر باردار به محل مورد نظر اعزام شده بود.وی ادامه داد: در این حادثه تکنسین اورژانس، حسین میری، پس از انتقال به زاهدان فوت شد و سه همکار دیگر وی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) زاهدان تحت درمان هستند.
مرگ 4 نفر در تصادف
اهواز- واحد مرکزی خبر: حادثه رانندگی روز گذشته در محور اندیکا به شهرکرد 4 کشته برجای گذاشت.
فرمانده پلیس راه خوزستان گفت: این سانحه رانندگی در داخل تونل دلا در کیلومتر 190 محور اندیکا به شهرکرد بین دو دستگاه وانت نیسان به وقوع پیوست.سرهنگ قدرتی افزود: در این تصادف هر دو خودرو در آتش سوختند و 3 نفر نیز مصدوم شدند.
وی ادامه داد: تجاوز به چپ یکی از خودروها علت این حادثه اعلام شد.
رعد و برق جان یک نفر را گرفت
تبریز- فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: حادثه رعد و برق در شهرستان عجبشیر 6 کشته و مصدوم برجای گذاشت.
حبیب حسینقلی‌زاده روز گذشته گفت: رعد و برق شب چهارشنبه در روستای «باراز» جان یک نفر را گرفت و 5 تن دیگر مصدوم شدند.
واژگونی خونین مینی‌بوس
شهرکرد- ایسنا: مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از مجروح شدن 9 نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در محور فارسان کوهرنگ خبر داد.
محسن ابراهیمی گفت: مجروحان این حادثه توسط اورژانس 115 به بیمارستان سیدالشهدای فارسان انتقال یافتند.
کشف 165 کیلو تریاک
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف 165 کیلوگرم تریاک در محور تهران- مشهد و انهدام باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر در عملیات مشترک با پلیس خراسان رضوی خبر داد.
سرتیپ محمدرضا میرزایی گفت: راننده و سرنشینان کامیون توقیفی یک خانواده 5 نفره و در حال حرکت از مشهد به مقصد تهران بودند.به گفته وی متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.
توقیف هروئین در اراک
اراک- ایرنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف و ضبط چهار کیلوگرم هروئین در شهرستان اراک خبر داد.سرهنگ محمد حسنی گفت: این میزان مواد مخدر با اقدام‌های اطلاعاتی و فنی از اعضای سه نفره یک باند خانوادگی به دست آمد.وی افزود: اعضای این باند اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار هستند و مواد مخدر را در خودرو شخصی خود جاسازی کرده بودند.حسنی ادامه داد: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.
قاچاق سوخت
زاهدان - خبرنگار کیهان: روز سه‌شنبه گذشته ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید «صدوقی» زاهدان حین کنترل خودروهای عبوری در جاده‌ها به یک دستگاه کامیون کشنده حامل سوخت مشکوک شده و این خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. بنابراین گزارش، ماموران در بازرسی از این کامیون کشنده مقدار 30 هزار لیتر نفت گاز قاچاق را که با بارنامه جعلی در حال حمل بود کشف و پس از دستگیری متهم، وی را به مراجع قضائی معرفی کردند.
کلاهبردار 250 میلیاردی دستگیر شد
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در پی شکایت معاون یکی از بانک‌های بهارستان مبنی بر جعل یک فقره چک تضمینی به مبلغ 250 میلیارد ریال جهت ضمانت وام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
سرتیپ خانچرلی افزود: با توجه به اظهارات شاکی تحقیقات وسیع و گسترده‌ای توسط پلیس امنیت عمومی شهرستان بهارستان انجام گرفت و با اقدامات خاص و ویژه پلیسی سرانجام رد پای متهم در شهر سلطان‌آباد به دست آمد.
وی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی بهارستان با هماهنگی مراجع قضایی در عملیاتی منسجم متهم را دستگیر کردند.
کشف اشیای تاریخی
سمنان - ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از کشف 41 شیء تاریخی در سمنان از دو قاچاقچی با تلاش نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی خبر داد.
حسین خواجه بیدختی دیروز گفت: این اشیا حین فروش، از دو نفر که مظنون به حمل عتیقه بودند، کشف و مشخص شد دارای قدمت تاریخی هستند.وی افزود: این اشیا شامل سر پیکان، سنجاق سر، شیء قاشق مانند، پی‌سوز، سرقلیان، بشقاب مفرغ، کوزه مفرغ، پایه شمعدان، ظروف مفرغی دسته‌دار، دشنه، کاسه مفرغی است.
بیدختی ادامه داد: پرونده این افراد در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.
برخورد با واحد تولیدی غیرمجاز
تهران - ایرنا: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: بازرسان این اداره در راستای اجرای طرح مشترک شناسایی واحدهای تولیدی غیرمجاز با همکاری پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک واحد تولیدی غیرمجاز تولید رنگ صنعتی و ساختمانی شدند.حسن میرزایی افزود: در این واحد تولیدی غیرمجاز انواع رنگهای صنعتی و ساختمانی غیراستاندارد و تقلبی با استفاده از مواد نامرغوب تولید و در بازار مصرف توزیع می‌شد.وی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته از این واحد تولیدی 186 عدد سطل رنگ نیم پلاستیک 12 کیلوگرمی و 876 قوطی رنگ روغنی یک کیلوگرمی غیرمجاز و غیراستاندارد کشف و ضبط شد.
انفجار لوله گاز در بیمارستان امدادی
سبزوار - ایرنا: معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: انفجار لوله گاز در بیمارستان امدادی این شهرستان تلفات جانی نداشت اما خسارت‌های مالی فراوانی بر جای گذاشت.
عباس معصومی صدر افزود: این حادثه سه‌شنبه شب حین تست لوله گاز توسط پیمانکار روی داد.
وی ادامه داد: آتش‌نشانان با استقرار در محل حادثه پس از تلاش بی‌وقفه عملیات ایمن‌سازی محل را با موفقیت انجام دادند. و علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.
آتش‌سوزی در مراتع کامیاران
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان کامیاران گفت: روز دوشنبه حدود 30 هکتار از مراتع، منابع طبیعی و مزارع این شهرستان دچار حریق شد.
سرهنگ ساکی افزود: این حادثه به قسمتی از زمین‌های کشاورزی و باغات انگور، بادام، گردو و... در روستای «نیجه قوی» خسارت وارد کرد که با حضور اکیپ‌های آتش‌نشانی مهار شد.