kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
ارتش رژیم صهیونیستی در سندی راهبردی

ایران هسته‌ای تا سال 2025 به تعطیلات رفته حمایت تهران از محور مقاومت تهدید است

ارتش رژیم صهیونیستی در سندی راهبردی اعلام کرد ایران هسته‌ای تا سال 2025 به تعطیلات رفته و آنچه تل آویو را تهدید می‌کند حمایت جمهوری اسلامی از محور مقاومت است.

در سند راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: ایران هسته‌ای تا سال 2025 به تعطیلات رفته است.
در بخش دیگری از سند فوق آمده است: با توجه به توافق هسته‌ای، تهدید از سوی ایران تا سال 2025  کمتر شده است.
در سند مذکور، هیچ اشاره‌ای به تهدید هسته‌ای ایران نشده، که این امر ساختگی بودن ابراز نگرانی‌های تل‌آویو از برنامه هسته‌ای ایران را آشکار می‌کند.
به گزارش فارس، ایران در این سند، به عنوان حامی و پشتیبان حزب‌الله و حماس طبقه‌بندی می‌شود، نه به عنوان یک تهدید هسته‌ای.
پیش از این نیز ده‌ها تن از مسئولان ارشد سابق امنیتی اسرائیل برجام را «توافق خوب» برای اسرائیل خواندند و با نوشتن نامه‌ای به نتانیاهو از او خواستند «واقعیت را بپذیرد» و از مخالفت با توافق هسته‌ای ایران دست بردارد.
اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش توافق ایران و 1+5 را مانعی بر سر راه اقدامات ضدصهیونیستی ایران عنوان کرده و گفته بود، به کمک این توافق، امنیت اسرائیل تقویت خواهد شد.
نشست تیم هسته‌ای
 در دانشگاه علامه
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در نشست «مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی» در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سلطه ‌ناپذیری جمهوری اسلامی ایران منبع قدرت است و باید دانست که هیچ منبع قدرتی بدون تحمل فشار به دست نمی‌آید و نه فقط باید از فشارها نهراسید بلکه باید از آن بهره برد.
ظریف افزود: ما نمی‌خواستیم درباره مسائل منطقه‌ای در کنار مذاکرات هسته‌ای گفتگو کنیم زیرا نمی‌خواستیم برای حفظ حقوق هسته‌ای از منابع قدرت منطقه‌ای‌مان هزینه شود و موفق شدیم.
عراقچی: قضیه بتن
 در راکتور اراک شاهکار تبلیغاتی آمریکا است!
به گزارش تسنیم، «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز در نشست «مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی» در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قضیه بتن در راکتور اراک شاهکار تبلیغاتی آمریکا است که توانست به فضای روانی ما غلبه کند!
این اظهارنظر در حالی است که در متن برجام صراحتا به پرکردن قلب راکتور اراک با بتن اشاره شده است. اعضای تیم مذاکره‌کننده در ابتدا این موضوع را صرفا یک برداشت نادرست از سوی وزیر خارجه آمریکا عنوان کردند ولیکن چندی بعد آن را تایید کردند!
عراقچی افزود: آمریکایی‌ها علنا می‌گفتند که به ایران آب سنگین نخواهیم داد، در توافق ژنو حاضر نشدند اسم راکتور اراک را بیاورند و نوشتند راکتوری که آژانس می‌گوید IR40، اما در برجام بالاخره به آب سنگین اراک اذعان کردند‎ که این بازی باخته آمریکاست.
وی در ادامه گفت: این دستاوردها نیازی به دفاع کردن ندارد. ما باید فرصت‌هایی را که برجام ایجاد می‌کند شناسایی و از آنها استفاده کنیم.
معاون وزیر خارجه اظهار داشت: تعدادی مخالفت می‌کنند که رنگ و بوی دیگری دارد، مثلا در وسط جراحی لوله اکسیژن را قطع می‌کردند و یا حرف‌هایی را می‌زدند که طرف مقابل از آنها استفاده می‌کرد و الان هم کم و بیش ادامه دارد.
عراقچی افزود: اکثر انتقادها و دلواپسی‌ها از سر دلسوزی است، ما هم وظیفه پاسخگویی داریم اما برای یک جمع محدودی واقعا از حد و مرز گذشته و از جنبه انتقاد به جنبه لجاجت رسیده است. هرچه توضیح هم داده می‌شود اثر ندارد و ظاهرا هم قرار نیست اثر کند.
وی در ادامه گفت: خیلی از سوالات و ابهام‌ها جای تاسف دارد و در جاهایی همچون صداوسیما توسط کسانی مطرح می‌شود که مدعی هستند مطلعند، فیزیکدان و یا استراتژیست هستند اما کاملا خلاف واقع حرف می‌زنند.
معاون وزیر امور خارجه افزود: کسانی که مدعی‌اند دانشمند فیزیک هستند، می‌گویند اراک با برجام دیگر آب سنگین نیست چون برای سوخت به جای اورانیوم طبیعی از اورانیوم غنی شده استفاده می‌شود. می‌گوییم خود متن تصریح کرده و آمریکایی‌ها هم قبول کردند چرا شما اصرار می‌کنید که آب سنگین نیست.
تکذیب خبر آسوشیتدپرس
«علی حسینی تاش» معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی در مورد گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس پیرامون متن ادعایی توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: هیچ توافقی به امضای معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی با آژانس وجود ندارد و اصولا این موضوع در حوزه کاری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی قرار ندارد.
 سی ان ان: احتمال تصویب توافق هسته‌ای
 در کنگره زیاد است
سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد: لغو کردن رای کنگره توسط وتو را فراموش کنید؛ دموکرات‌ها امیدوارند که از رای منفی نمایندگان به توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند
در ادامه گزارش آمده است: دموکرات‌ها آرای کافی در کنگره برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران را به دست آورده‌اند به گونه‌ای که اکنون امیدوارند نه تنها میزان رای کافی برای حفظ حق وتوی کاخ سفید را در اختیار داشته باشند بلکه بتوانند از رسیدن رای منفی کنگره به روی میز رئیس جمهور نیز جلوگیری کنند.
سی ان ان افزود: انتظار می‌رود، همه 54 سناتور جمهوری‌خواه در اواسط ماه سپتامبر به قطعنامه‌ای رای دهند که توافق هسته‌ای را رد می‌کند، اما آنها به 6 رای دموکرات‌ها نیز نیاز دارند.