kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
مدیر امور عشایر استان تهران خبر داد

بهره‌برداری از 5 طرح عشایری در هفته دولت

مدیر امور عشایر استان تهران از افتتاح 5 طرح عمرانی و خدماتی در هفته دولت در مناطق عشایری استان خبر داد.

سیروس نصیری مدیر عشایر استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در هفته دولت پنج طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 700 میلیون ریال در مناطق عشایری استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: مرمت خط انتقال آب شرب عشایر به طول 12 کیلومتر، احداث خط انتقال و لوله‌گذاری شبکه تامین آب به طول ۵/۳ کیلومتر و مرمت و بهسازی چهار دهانه چشمه از طرح‌هایی است که در مناطق عشایری شهرستان شمیرانات به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر امور عشایر استان تهران تصریح کرد: بهسازی یک دهانه چشمه، احداث خط انتقال و لوله‌گذاری شبکه تامین آب به طول 200 متر و احداث مخزن ذخایر آب به حجم 30 متر  مکعب از طرح‌هایی است که در مناطق عشایری شهرستان فیروزکوه افتتاح می‌‌شود.
مدیر امور عشایر استان تهران تصریح کرد: بازسازی یک دهانه پل لوله‌ای به مساحت 150 متر مربع در شهرستان شمیرانات، شن‌ریزی و تسطیح جاده دسترسی به طول سه کیلومتر در شهرستان دماوند و شن‌ریزی و تسطیح جاده دسترسی به طول ۵/۲ کیلومتر در شهرستان شمیرانات از دیگر پروژه‌هایی است که در مناطق عشایری استان تهران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: حدود 3 هزار خانوار عشایری در استان تهران زندگی می‌کنند که در حال حاضر این افراد تا 15 شهریور ماه در مناطق ییلاقی به‌سر می‌برند.