kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
سرمربی تیم ملی فوتبال طلبکارانه وارد تهران شد

کی روش: 4 سال سخت کار کرده ام، 2 ماه مرخصی زیاد است؟!

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سرانجام پس از پایان مرخصی دو ماهه اش، روز گذشته به ایران بازگشت.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از چند هفته دوری از ایران سرانجام دیروز وارد تهران شد. وی غیبت هایش در ایران حسابی بحث برانگیز شده بود، به محض حضور در کشورمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و عنوان داشت نباید از میزان مرخصی‌ها انتقاد شود زیرا پس از 4 سال کار کردن، 2 ماه مرخصی زیاد نیست!
کی روش در توضیح بیشتر این مطلب یادآور شد: «بعد از 4 سال که اینجا به سختی کار کردم، این میزان مرخصی برایم زیاد بود؟ به هر حال این مدت گذشت و من الان در ایران هستم.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم تعهد مسئولان برای تامین امکانات تیم ملی باعث شده تا شما هم تصمیم بگیرید دیرتر به ایران بیائید، جواب می‌دهد: «نه، اینطور نیست. من قبلا درباره میزان مرخصی ام با کفاشیان صحبت کرده بودم و در زمان مقرر به ایران بازگشته ام. تمام جزئیات سفر من با فدراسیون هماهنگ شده بود.»
مربی پرتغالی در مورد اینکه ورزشگاه دستگردی به فدراسیون فوتبال عراق تحویل داده شده و آیا با توجه به بد بودن کیفیت چمن کمپ تیم ملی، تمرینات تیم ملی آنجا برگزار می‌شود می‌گوید: «بعد از 4 سال که در ایران حضور دارم باید بگویم برای من فرقی ندارد که در ورزشگاه دستگردی تمرین کنم یا کمپ تیم ملی، بلکه برای من فقط کیفیت زمین مهم است. مسلما اگر زمین تمرین تیم ملی کیفیت نداشته باشد برای فوتبال ملی ایران خوب نیست. 4 سال است که من در ایران هستم اما همان قصه‌های قدیمی مثل فیلم از جلوی چشم ما رد می‌شود. متاسفانه هنوز با همان مشکلات قدیمی روبه‌رو هستیم. می‌توانیم انگ‌های زیادی به فوتبال ایران بچسبانیم اما مسئله‌ای که اشاره کردید، تداوم داشته است.»
چند هفته قبل سایت‌های مکزیکی نوشتند کی روش گزینه اول نشستن روی نیمکت تیم ملی این کشور است. کی‌روش در واکنش به این خبر می‌گوید: «این شایعات همیشه وجود داشته است. من حوصله پرداختن به شایعات را ندارم.»
مسئولان فدراسیون ادعا داشتند که در زمان مرخصی کی روش مدام با او در ارتباط بوده‌اند. کارلوس در این باره هم توضیح می‌دهد: « بله درست است. من در این مدت به صورت فیزیکی در ایران نبودم ولی ارتباط زیادی با کادر فنی و همچنین مسئولان اداری داشتم. تمام گزارش‌ها هم به دست کفاشیان می‌رسید.»
بازیکنان سرباز از حضور در تیم ملی منع شدند
در شرایطی که کی روش در صحبت هایش بازهم به وجود برخی مشکلات قدیمی در فوتبال اشاره کرده، روز گذشته خبری از سازمان تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح به بیرون آمد که قطعا به مذاق سرمربی تیم ملی ایران خوش نخواهد آمد. در حالی که تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران از ظهر پنجشنبه اردوی خود را در کمپ تیم‌های ملی برای دیدار مقابل تیم‌های گوام و هند در ر‌قا‌بت‌های انتخابی جا‌م جها‌نی 2018 روسیه آغاز می‌کند،سازمان تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح طی نامه‌ای به سازمان تر‌بیت ‌بدنی آجا، عنوان کرد که بازیکنان سربازی که کارت پایان خدمت آنها به دلیل تخلف باطل شده بود تا اطلاع ثانوی مجوز حضور در تیم‌های ملی بز‌ر‌گسالان و امید را ندارند.
سازمان تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح برابر مصوبه کمیته‌ رسیدگی به تخلفات سربازان فو‌تبا‌لیستی که کارت پایان خدمت آنها باطل شده است و این افراد در حال‌ حاضر مشغول به گذراندن خدمت سربازی هستند تاکید کرد که این بازیکنان تا اطلاع ثانوی مجاز به حضور و ادامه فعالیت‌های ورزشی در باشگاه‌های تابعه نیروهای مسلح بوده و حضور آنان در تیم‌های ملی بز‌ر‌گسالان و امید امکان پذیر نیست. این در حالی است که سازمان تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح درخواست کرده که از مکاتبات آتی در این خصوص خودداری شود.
به نظر می‌رسد این موضوع چالشی جدید را پیش‌روی تیم ملی بزرگسالان و تیم امید قرار دهد. بازیکنانی که کارت پایان خدمت آنها به دلیل تخلف باطل شده و هم اکنون در تیم‌های نظامی مشغول به بازی هستند، شامل سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده، بختیار رحمانی، آرش افشین و حسین ماهینی می‌شوند.