kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
علی لاریجانی:

مجلس در نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی همکاری می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی از همکاری مجلس برای پیشبرد طرح نوسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.

علی لاریجانی در جریان بازدید از پروژه‌های شهری مشهد افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) توسط شرکتی صورت می‌گیرد که کمتر از 50درصد مالکیت آن دولتی است می‌توان برای تسریع بهتر این طرح از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران باید به احداث مراکز اقامتی و هتل در این منطقه ترغیب شوند اظهار کرد: با تضمین سود سرمایه‌گذاری می‌توان زمینه تحقق این مهم را فراهم کرد.
وی گفت: در طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی باید زمین‌هایی برای احداث حوزه‌های علمیه نیز در نظر گرفته شود.شهردار مشهد نیز در این مراسم از مجلس خواست تمام اهتمام خود را برای تسهیل امور فاینانس خطوط قطار شهری مشهد به کار گیرند.
سید صولت مرتضوی افزود: تاکنون پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای احداث خط دوم قطار شهری و پنج هزار میلیارد ریال نیز برای احداث خط سوم قطار شهری مشهد به فروش رسیده است.
وی ادامه داد: ترک تشریفات اجرای خط سوم قطار شهری مشهد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با لایحه شهرداری به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و مراحل تصویب خود را در دولت طی می‌کند.
شهردار مشهد اظهار امیدواری کرد دولت با تسریع در تصویب ترک تشریفات این خط تا اوایل مهر ماه امکان اجرای هر چه سریع‌تر خط سوم قطار شهری مشهد را فراهم کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه از پروژه‌های بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و خطوط قطار شهری مشهد دیدن کرد و در جریان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.