kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
وزیر نیرو:

مشکل آب استان‌های شمالی تا 15 سال دیگر حل می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به در دست مطالعه بودن 10 سد در مازندران گفت: مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی استان‌های شمالی در یک برنامه 15 ساله برطرف می‌شود.

به گزارش مهر، حمیدرضا چیت‌چیان دوشنبه‌شب در جلسه شورای اداری در استانداری مازندران با اعلام اینکه با وجود سدهای موجود در این استان 400 میلیون متر مکعب منابع آبی تامین می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم با ساخت سدهای گلورد و هراز مشکل آب آشامیدنی و اراضی کشاورزی شهر و روستای مازندران مرتفع شود.
وی بیان کرد: با ساخت 10 سد در حال مطالعه 450 میلیون متر مکعب بر ظرفیت آب‌های سد استان اضافه می‌شود.
وی بر لزوم همکاری حفاظت محیط زیست با سدسازی در مازندران تاکید کرد و بیان داشت: هنوز در برخی از سدسازی‌ها و اجرای طرح های شبکه آبیاری با مشکل مجوز زیست محیطی در استان مواجه هستیم.
چیت‌چیان گفت: عملیات ساخت دو نیروگاه نوشهر و سرخرود نیز در استان مازندران با مشکل زیست محیطی مواجه هستند.
وی از نیروگاه برق نکا به عنوان دومین نیروگاه کشور یاد کرد و گفت: وجود نیروگاه نکا و سیاه‌بیشه  تکافوی برق مصرفی مازندران را نمی‌دهد.
وزیر نیرو گفت: براساس مطالعات صورت گرفته می‌توان 700 مگاوات برق آبی از رودخانه‌های مازندران تولید کرد که آماده حمایت از بخش خصوصی در اجرای این طرح‌ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان 15 هزار شبکه آبیاری زهکشی در دست بهره‌برداری داریم افزود: با اجرای چهار شبکه در حال احداث 17 هزار هکتار به سطح زهکشی اضافه می‌شود. چیت‌چیان گفت: نیمی از آب‌های مازندران به دلیل نبود مدیریت یکپارچه حفاظت منابع آب هدر می‌رود.