kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

حوادث کوتاه از کشور

چاه آب جان 2 جوان را گرفت
سنندج- ایسنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از مرگ 2 جوان دهگلانی بر اثر خفگی در چاه آب کشاورزی خبر داد.
«مرتضی سنندجی» گفت: در پی اعلام خبر سقوط 3 جوان در چاه آب روستاهای سلسله و لاله‌ای از توابع بلبان‌آباد به سامانه 125، اکیپ 5 نفره از آتش‌نشانان این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که از این 3 نفر 2 جوان 24 و 28 ساله دچار خفگی با گاز دی‌اکسید کربن شده و جان خود را از دست داده‌اند.
سقوط راننده از خودرو
قصرشیرین- ایرنا: معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین دیروز گفت: راننده یک کامیون که مشغول فعالیت بر روی خودرو خود که حامل کالای صادراتی بود از روی کامیون به زمین سقوط کرد.
نعمت‌الله نازپرورده افزود: این فرد به شدت دچار جراحت شد و در جریان انتقال به بیمارستان فوت کرد.
وی ادامه داد: جسد این راننده 38 ساله پس از انجام مراحل قانونی برای تحویل به خانواده وی با یک دستگاه آمبولانس عازم اصفهان شد.
سقوط خودرو به حیاط مدرسه
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان بینالود گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و گزارشی مبنی بر تصادف جرحی در روستای کنگ بلافاصله اکیپ گشت پاسگاه نغندر و عوامل پلیس راهور به محل اعزام شدند.
سرهنگ «عباس صارمی ساداتی» افزود: ماموران با حضور در صحنه با خودروی سمندی مواجه شدند که درون حیاط یک مدرسه سقوط کرده و سرنشینان آن به شدت مصدوم شده‌اند که بلافاصله با کمک نیروهای امدادی سرنشینان خودرو خارج و به بیمارستان منتقل شدند اما راننده خودرو در اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.
وی علت سقوط این خودرو در حیاط مدرسه را پلکانی بودن ساختمان‌ها و فرم ساخت و ساز در روستای کنگ و همچنین پیچ و خم مسیرهای این روستا اعلام و تصریح کرد: با بررسی‌های کارشناسان پلیس مشخص شد خودرو سمند مشغول حرکت در محدوده روستای کنگ بوده که به علت بی‌احتیاطی و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به پایین که حیاط یک مدرسه بوده سقوط کرده است.
پیتزا با طعم هروئین
خرم‌آباد- ایسنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از فعالیت یک باند سوداگر مرگ که در پوشش پیتزافروشی نسبت به خرید و فروش مواد مخدر اقدام می‌کردند، اطلاع یافتند.
سرهنگ فرخی افزود: ماموران با کارهای اطلاعاتی محل مورد نظر را شناسایی کرده و در عملیاتی غافلگیرانه با توقیف موتورسیکلت مربوطه 3 سوداگر مرگ را دستگیر و در بازرسی از جعبه موتورسیکلت پیتزافروش دو کیلو و 875 گرم هروئین کشف شد.
جاعل مهرهای دولتی در زندان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی البرز گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان طی یک‌سری اقدامات اطلاعاتی از فعالیت فردی در زمینه جعل اسناد دولتی مطلع شده و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ رسولی راد افزود: این ماموران، در اقدامی غافلگیرانه متهم را هنگام دریافت پاسخنامه‌های خود از یکی از بانک‌های استان با مدارک جعلی دستگیر کردند.
وی ادامه داد: منزل متهم با هماهنگی قضایی مورد بازرسی قرار گرفت و 49 عدد مهر جعلی مربوط به افراد حقیقی و حقوقی، ارگان‌های دولتی و خصوصی، یگان‌های مختلف نیروی انتظامی، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهر ارجاع پرونده دادسرا، ثبت احوال و... به همراه یک عدد اسپری اشک‌آور، یک عدد شوکر، یک رشته دستبند فلزی، یک دستگاه میز نور و چاپ مهر بر روی ژله‌های خام، ژله‌های خام مخصوص ساخت مهر و تعدادی مدارک هویتی جعلی کشف شد.
رسولی راد تاکید کرد: متهم پس از اعتراف به جعل مدارک و مهرهای مکشوفه، به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.
توقیف محموله برنج قاچاق
شهرکرد- خبرنگار کیهان: 22 تن برنج قاچاق در محور مواصلاتی لردگان- سمیرم کشف و ضبط شد.
فرمانده نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این مطلب گفت: این میزان برنج با تلاش ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز این فرماندهی از یک دستگاه کامیون که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود توقیف شد.
سرتیپ پاسدار نورعلی یاری ارزش محموله کشف شده را بیش از یک‌میلیارد و 140 میلیون ریال اعلام کرد.
کشف بمب‌های عمل نکرده جنگ تحمیلی
مریوان - ایرنا: بخشدار خاومیرآباد شهرستان مریوان گفت: در حیاط منزل یکی از ساکنان روستای پیر صفا یک بمب 500 پوندی، یک گلوله کاتیوشا، یک گلوله 155 میلی‌‌متری و دو گلوله 105 میلی‌متری عمل نکرده بر جای مانده از دوران جنگ تحمیلی کشف شد.
حاتم خوشیر افزود: مرکز مین‌زدایی استان و تیم پاک‌سازی شهرستان مریوان با چندین ساعت کار کارشناسی و مهندسی شده موفق به خنثی‌سازی این بمب‌ها شدند.
روستاهای بخش خاومیرآباد مریوان از جمله پیرصفا  و خانمه شیخان در طول 8 سال جنگ تحمیلی همواره مورد حمله بمباران هوایی هواپیماهای جنگی رژیم بعث عراق قرار گرفتند.
همسر سابق، مزاحم شبکه واتس‌آپ
سمنان - ایرنا: فرمانده انتظامی استان سمنان، سرهنگ سیدعلی میراحمدی گفت:‌ شاکی 33 ساله سمنانی با مراجعه به پلیس از یک مزاحم ناشناس در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه خبر داد.
سرهنگ میراحمدی با اشاره به شناسایی هویت فردی در استان خراسان رضوی در مراحل اولیه تحقیقات، افزود: با پیگیری دقیق پلیس، مشخص شد متهم از سیم کارت جعلی استفاده می‌کند.
وی از شناسایی خانمی اهل و ساکن سمنان با اقدامات فنی و تخصصی پلیس فتا در این پرونده خبر داد و گفت: پس از حضور فرد مزاحم در پلیس فتا، مشخص شد وی همسر سابق شاکی است.میراحمدی خصومت، انتقام‌گیری و اختلافات شخصی را عامل ایجاد مزاحمت مجازی در این پرونده از طریق شبکه واتس‌آپ اعلام کرد.
دستگیری سرکرده باند قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی همدان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان با انجام کارهای اطلاعاتی طی یک سال موفق شدند یکی از عاملان باند تهیه و توزیع مواد مخدر در اوزان بالا را شناسایی کنند.
سرتیپ مهدیان‌نسب افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این فرد با شناسایی و اغفال جوانان نیازمند، پس از تهیه مواد مخدر صنعتی در اوزان بالا، محموله‌های مواد را توسط این جوانان از استان‌های غربی و مرکزی به همدان منتقل می‌کند.وی ادامه داد: با تلاش ماموران در نهایت سرکرده این باند شناسایی و در هنگام جابه‌جایی مواد روان‌گردان با انجام یک عملیات ضربتی و با استفاده از چند تیم عملیاتی به همراه یکی از همدستانش دستگیر شد.
مهدیان‌نسب تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از این افراد 16 کیلوگرم مواد روان‌گردان از نوع شیشه و 370 گرم هروئین کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
انهدام باند مسلح قاچاق در منوجان
منوجان - فارس: سربازان امام زمان(عج) در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان طی یکسری اقدامات گسترده و پیچیده اطلاعاتی موفق به انهدام باند سازمان یافته قاچاق مسلحانه موادمخدر در منوجان شدند.
در این عملیات اطلاعاتی مقدار 700 کیلوگرم مواد مخدر تریاک از دست سوداگران مواد مخدر کشف و ضبط شد.
در همین راستا دو نفر از افراد این باند به هلاکت رسیدند، یک نفر دستگیر و 3 دستگاه خودرو توقیف شد.