kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

مرزهای شرقی برای بیگانگان ناامن است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای شرقی ایران از امن‌ترین مرزهای کشور است و برای هرگونه تجاوز بیگانگان ناامن محسوب می‌شود.


سرتیپ پاسدار قاسم رضایی در حاشیه چهارمین نشست مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مرزبانان غیور و جان برکف ایران اسلامی در آمادگی کامل به سر می‌برند و آماده مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی دشمنان به خاک ایران هستند.وی گفت: مشکلاتی که در مناطق مرزی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی داریم بیشتر مربوط به تردد غیرمجاز و قاچاق مواد مخدر است که طرف افغانستانی توافقات خوبی در این زمینه انجام داده است.
رضایی به طولانی بودن مرز مشترک ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: 900 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان می‌طلبد که هر چند ماه یک‌بار نشست مشترکی صورت گیرد تا روحیه تعامل و همکاری تقویت شده و مشکلات قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان و سایر جرایم مرزی در دو طرف مرزها مدیریت شود.
فرمانده ارشد مرزبانی جمهوری اسلامی افغانستان نیز گفت: ما با دولت و ملت ایران مشترکات فراوان داریم و این نشست‌ها و تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند سطح امنیت دو کشور را افزایش دهد.سرلشکر رحمت‌الله روفیوی افزود: با هرگونه توطئه‌های دشمنان در دو سوی مرز مبارزه خواهیم کرد.