kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

2 زلزله سمنان را لرزاند

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان از وقوع دو زلزله 3/2 و 4/5 ریشتری در استان سمنان خبر داد و گفت: هر دو زلزله هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی در بر نداشته است.


احمد طاهری در گفت‌وگو با فارس در استان سمنان تاکید کرد: بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه‌ها، گروه‌های ارزیاب و امداد و نجات به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و بررسی‌های خود را آغاز کردند.
طاهری گفت: برخی روستاهای غربی شهرستان میامی از جمله کلاته‌اسد، محمدآباد، جودانه، ارمیان، قدس، گرجی و شماری از کلاته‌های اطراف به علت شدت زمین‌لرزه از خانه‌های خود بیرون آمدند و اعلام شد زلزله در این مناطق به طور کامل احساس شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان افزود: با توجه به اینکه زلزله دوشنبه شب در 34 کیلومتری میامی، 31 کیلومتری بسطام و 30 کیلومتری شاهرود رخ داده، خوشبختانه خسارت خاصی نداشته و تنها چند مورد ترک‌خوردگی دیوارهای منازل روستایی گزارش شده است.
طاهری تاکید کرد: زلزله خسارت جانی و مالی نداشته اما به جهت دریافت اطلاعات تکمیلی‌تر، گروه‌های اعزامی همچنان درحال بررسی اوضاع هستند.
بنابراین گزارش، شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان است.
مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان همچنین با اشاره به وقوع زلزله 3/2 ریشتری حوالی کلاته خیج در استان سمنان اظهار داشت: زلزله دوشنبه شب حوالی کلاته خیج، خسارتی نداشته است.
طاهری افزود: منطقه کانونی این زمین‌لرزه نیز خالی از سکنه بوده و از این رو، هیچ‌‌گونه خسارتی در آن گزارش نشده است.