kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

کرونا به عربستان بازگشت

وزارت بهداشت عربستان دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد طی روزهای اخیر دو شهروند این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت عربستان، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تازگی دو تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و همچنین 9 مورد جدید ابتلا به این ویروس نیز ثبت شده و یک مورد از مبتلایان به این ویروس نیز بهبود یافته است.
وزارت بهداشت عربستان خاطرنشان کرده تعداد مبتلایان به کرونا از سال 2012 میلادی تاکنون، به هزار و 105 مورد رسیده که 479 نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز درمان شده و 590 نفر نیز بهبود یافته‌اند.
مقام‌های عربستانی اعلام کرده‌اند که 33 نفر دیگر نیز در مراکز بهداشتی این کشور همچنان تحت درمان قرار دارند و سه نفر نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.وزارت بهداشت عربستان روز یکشنبه نیز در گزارش هفتگی خود درخصوص این ویروس اعلام کرد: طی هفته گذشته 21 مورد ابتلا به این نوع ویروس در عربستان ثبت شده که 20 مورد آن در ریاض و یک مورد در ابها بوده است.ویروس کرونا نخستین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماری‌هایی از خانواده سرماخوردگی در انسان و حیوانات می‌شود و از ویژگی آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس‌ها است.
علایم این بیماری هنوز ناشناخته است، اما علایم اصلی آن تب، سرفه، تنگی‌نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه‌های چندروزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده ست.
ویروس کرونا عامل بیماری مرس گونه‌ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس سارس است که در سال 2003 در آسیا شیوع یافت و هشت هزار و 273 نفر را مبتلا کرد.عربستان اصلی‌ترین مرکز شیوع و گسترش بیماری کرونا معرفی شده است.