kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
در پاسخ به تجاوزات نظامی

انصارالله سفارت امارات را تسخیر و کارکنان آن را اخراج کرد

انصارالله در واکنش به همراهی امارات در جنایات آل سعود و تجاوز نظامی به یمن، سفارت این کشور در صنعا را تسخیر و کارکنان آن را اخراج کرد.

امارات متحده عربی در هفته‌های اخیر میزان همکاری خود را با آل سعود علیه مردم بی‌گناه یمن افزایش داده است. نیروهای این کشور که حملات وحشیانه‌ خود علیه ساکنان استان‌های جنوبی یمن را شدت بخشیده بودند، اکنون با پاسخ قاطع انقلابیون یمن مواجه شده‌اند.
به گزارش فارس، پایگاه‌های خبری عربی از جمله «التغییر» یمن، «النشره» لبنان و «العربیه» عربستان اعلام کردند که انصارالله در واکنش به حملات نظامی امارات علیه یمن به ویژه در «عدن»، سفارت این کشور را در صنعا تحت کنترل خود درآورد و خواستار تخلیه فوری آن شد. وزارت خارجه امارات نیز در واکنش به این اقدام، با صدور بیانیه‌ای، آن را محکوم کرد. شورای همکاری خلیج فارس، پارلمان عربی و کشورهای بحرین و عربستان نیز این اقدام را محکوم کردند.
روز یکشنبه انصارالله بر اساس توافق امضا شده با جنبش اعتراضی جنوب و با خروج از استان «شبوه»، از استان‌های جنوبی این کشور به طور کامل خارج شد. انصارالله با خروج از این استان، به شش ماه کنترل استان‌های جنوبی که با هدف مبارزه با القاعده و گروه‌های مسلح دیگری که مسئول انجام حملات تروریستی در پایتخت و استان‌های شمالی یمن بودند، پایان دادند. در واقع عقب‌نشینی از استان‌های جنوبی بر اساس توافق صورت گرفته میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک‌‌سو و رهبران جنبش اعتراضی جنوب که به «الحراک» معروفند، انجام شد و نیروهای الحراک، از صبح یکشنبه، کنترل استان‌های جنوبی را به دست گرفته‌اند.
جنایت جنگی آل سعود
از سوی دیگر سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی تازه اعلام کرد، در جریان درگیری‌ها در یمن و حملات هوایی نیروهای ائتلافی به رهبری عربستان به این کشور در هفته‌های اخیر «صدها غیرنظامی» شهید شده‌اند. به گزارش ایسنا، این سازمان تاکید کرده که در جریان درگیری‌های خشونت‌آمیز در یمن با غیرنظامیان با خشونت تمام برخورد می‌شود.
در گزارش سازمان عفو بین‌الملل ضمن هشدار نسبت به جنایت جنگی عربستان در یمن، آمده است که «هدف حملات هوایی نیروهای ائتلاف، مناطق مسکونی، مدارس و مساجد هستند و بسیاری از کشته‌های این درگیری‌ها را نیز کودکان تشکیل می‌دهند.»