kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
مستنداتی از سیر حوادث و اظهارات و اعترافات متهمان وقایع پس از انتخابات

ستاد قیطریه از ارتباط گسترده با بی بی سی تا هدایت درگیری های خیابانی

چهارمین جلسه علنی دادگاه متهمین
پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید قاضی صلواتی مطالبی به شرح زیر ایراد داشت ؛
بسم الله الرحمن الرحیم
لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
با درود و سلام به پیشگاه نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار و تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت صاحب عصر (عج) و درود به روح پرفتوح امام راحل و شهدای گران قدر انقلاب اسلامی و با اهدای سلام و تحیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله تعالی) شروع چهارمین جلسه محاکمه عناصر دخیل در آشوب های اخیر تهران را به صورت علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران اعلام می نمایم.
لازم به یادآوری است که اعلام کنم دادگاه مقامی بی طرف بین کیفرخواست صادره از سوی دادستان و اظهارات و دفاعیات متهمین بوده و براساس قانون و انصاف و عدل حکم صادر خواهد نمود و به فرموده مقام معظم رهبری مافوق قاضی فقط خدا و قانون است. در جلسه امروز که تعدادی از وکلای محترم مدافع متهمین حضور دارند کیفرخواست به آنان ابلاغ شده و دفاعیات را انجام خواهند داد. از طرفی به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه برای هر یک از متهمین مذکور کیفرخواست انفرادی از سوی دادستان عمومی تهران صادر گردیده به لحاظ ارتباط با افراد موثر در این فتنه و طراحی و سازمان یافتگی این جرائم ابتدا اجازه داده می‌شود مطالب عمومی مربوط به این جریان قرائت و دلایل و مدارک آن ارائه و سپس به ترتیب نوبت دادگاه در خصوص هر یک از متهمین کیفرخواست اختصاصی آنان با احصای نوع اتهامات در همین جلسه قرائت می‌گردد.
متن ادعانامه دادستاني تهران عليه برخي طراحان و محركين آشوبهاي اخير
بسم الله الرحمن الرحيم قال الله سبحانه و تعالي: «و اذا قيل لهم لاتفسدوا في الارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون ولكن لايشعرون» «سوره بقره آيه 11»
رياست محترم شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران
سلام عليكم
همان‌گونه كه مستحضريد حماسه پرشكوه و بي نظير بيست‌ودوم خرداد كه به همت ۴۰ ميليون ايراني بصيرو فهيم رقم خورد، با شكستن نصاب حداكثري حضور يك ملت در صحنه سياسي و تعيين سرنوشت در عرصه جهاني شگفتي ساز شد و سرمايه اي عظيم و ماندگار براي ملت ايران فراهم ساخت.
مشاركت پرشور ملت پس از يك رقابت گسترده و پرهيجان تبليغي در آرامش كامل و بدون هيچ حادثه سوءِ امنيتي، دستاورد بسيار بزرگي براي ملت ايران بود و بيانگر ثبات و امنيت بالاي جمهوري اسلامي ايران و بهترين زمينه را براي شكوفايي اقتصادي و جلب سرمايه گذاريها به كشور فراهم مي‌ساخت.
دستاورد ديگر اين حضور گسترده مردمي منتفي شدن تهديدات نظامي دشمنان و مايوس شدن آنان از هر گونه تجاوز نظامي به حكومتي با پشتوانه 85 درصدي آراء مردم بود. اين انتخابات در عرصه سياسي، موقعيت و نقش ايران اسلامي را در چالش ها و تعاملات و مذاكرات بين المللي به‌طور محسوس و تعيين كننده اي ارتقاء بخشيد.
با كمال تاسف شاهد بوديم كه جريانات قدرت طلب ومنحرف در تقابلي آشكار با آراء اكثريت ملت ، رودرروي نظام ايستاده بر خلاف خواست 40 ميليون ايراني رشيد كه انتظار داشتند پس از اين حضور شكوهمند از نتايج شيرين آن بهره مند شوند، برخي گروههاي سياسي ناكام با همكاري رسانه هاي معاند غربي و سفارتخانه كشور هاي استعماري با بر هم زدن اوضاع و سوءاستفاده از عواطف و احساسات بعضي از هواداران فرصت طلب برخي كانديداهاي ناكام، دستاوردهاي ملت را به آتش كشيدند و با خدشه دار نمودن حيثيت ملي، زيبايي هاي شگفت انگيز حضور حماسي مردم در موضع اتهام سلطه‌گران جهاني قرار گرفت.
ممكن است بعضي تصور كنند كه اين حوادث يك واكنش طبيعي احساسي با ماهيت انتخاباتي بوده است و گروهي از هواداران پرشور بدون پيش بيني قبلي تحت تاثير عواطف خود به خيابان آمده اند. اما تحقيقات نشان مي دهد هر چند اكثريت افرادي كه در دو سه روز اول انتخابات به خيابانها آمدند و دست به اعمال غير قانوني زدند انگيزه‌ خاصي جز اعتراض به نتايج انتخابات نداشته و رفتار شان واكنش احساسي به نتيجه انتخابات بود. اما بدون شك حساب گروههاي محرك و طراح اين حوادث و پياده نظامِ تخريب گر ، كه از هر اجتماع اعتراض آميزي براي ايجاد رعب و وحشت ،آتش افروزي و برهم زدن امنيت شهر سوءاستفاده مي كنند از حساب هواداران پرشوري كه دچار اشتباه شده بودند كاملاً جداست و مقاصد طراحان آشوب ها و تخريب‌گران با انگيزه هواداراني كه دچار خطا شدند و با روشن شدن ابعاد مسئله و اثبات واهي بودن ادعاي تقلب در انتخابات خيلي زود خود را از اين جريان باطل كنار كشيدند كاملا متفاوت است.
 اين موضوع كه انگيزه محركين و طراحان آشوب ها و تخريب‌گران با هواداراني كه دچار خطا شده‌اند كاملاً متفاوت بوده است، يك تحليل بر مبناي حدس و گمان نيست . بلكه با تحقيقات و بررسي هاي بعمل آمده با قطع و يقين مي توان گفت طراحان اين توطئه قصدي فراتر از انتخابات داشته و انديشه كودتاي نرم عليه نظام با سوءاستفاده از فضاي رقابت هاي انتخاباتي را در سر مي پرورانده اند.
 در ريشه يابي اين حوادث تلخ به شكل گيري شايعه تقلب كه به گونه هاي كاملاً مشكوك همزاد بحث هاي انتخاباتي طرح گرديد و از حدود يك‌سال پيش از انتخابات به آن دامن زده شد بر مي خوريم. شايعه اي كه سنگ زير بناي آشوب هاي اخير گرديد و گزارش منابع موثق و اعترافات متهمين كه كاملا مستند و قابل ارائه به دادگاه است مويد اين موضوع مي باشد.
با وجود هشدارهاي مسئولين عالي رتبه نظام برخي احزاب از قبيل حزب مشاركت ، سازمان مجاهدين انقلاب و كارگزاران كماكان راه قبلي را ادامه داده و با وجود اينكه همه مي دانند امكان تقلب باوجود سازو كارهاي مردمي و قانوني وجود ندارد. اين احزاب براي نهادينه كردن اين شايعه و باوراندن هرچه بيشتر آن به مردم با بدعت گذاري ، كميته موسوم به صيانت از آراء را در راستاي ترويج شايعه تقلب در انتخابات تشكيل داده و حتي بعضي عناصر آن از بيان ضرورت حضور ناظران خارجي كه مخدوش‌كننده استقلال و حاكميت ملي مردم ايران است ابايي نداشتند.
آمار اعلامي تمام مراكز معتبر نظرسنجي كه به علت دسترسي بالاي بعضي سران اين احزاب در مسئوليت ها و مراكز مهم پيوسته در اختيار آقايان بود و همگي برتري قابل ملاحظه كانديداي پيروز را نشان مي داد و سپس اختلاف فاحش آراء پس از شمارش دلايل محكمي بود كه اين جريانات حتي در صورت توهمات قبلي دست از اصرار بر وجود تقلب بردارند ، اين جريانات با وجود وضوح عدم امكان تقلب بر ادعاي خوداصرار كردند تا زمينه طرح از پيش تعيين شده براي بر هم زدن اوضاع كشور از بين‌نرود.
آقاي سعيد حجاريان در اين زمينه مي‌نويسد : قبل از انتخابات«آقاي گودرزي آماري را از ايسپا آورده بود و حاكي از آن بود كه اختلاف آنقدر فاحش است كه احمدي نژاد نيازي به تقلب ندارد. »
اغلب متهمان ديگر هم اظهارات مشابهي دارند و تقلب را از اساس رد مي كنند .
در منطقه قيطريه ستادي تشكيل گرديد كه منشأ فعاليت‌هاي غير قانوني گسترده ، مانند پخش شايعات، تخريب عليه ساير كانديداها ، راه اندازي و هدايت گروه هاي غير قانوني و كشيدن آنها به خيابان ها ، راه‌اندازي شبكه تلويزيوني غيرقانوني ، ارتباط با ايستگاه پخش تلويزيون BBC فارسي و آغازگر و هدايت كننده اغتشاشات و درگيري هاي خياباني شد و نقش اساسي در سوق دادن جريان يكي از كانديداهاي ناكام به سمت افراطي گري و آشوب داشت.
به دنبال پخش برنامه هاي تلويزيون غير قانوني كه از محل ستاد قيطريه منتشر مي شد و برخلاف قانون انتخابات حتي در ساعات راي گيري مشغول تبليغات انتخاباتي بود و بدتر از آن، اينكه ارتباط مستقيمي بين اين شبكه و تلويزيون استعماري بي‌بي سي برقرار شده و عملاً اين ستاد را به مجموعه اي تبليغاتي در اختيار دستگاه تبليغاتي رژيم انگليس در آورده بود. ساعت 18:00 روز جمعه 22 خرداد زماني كه هنوز راي گيري جريان داشت گروهي از ماموران انتظامي براي بستن اين شبكه غيرقانوني به محل مراجعه نمودند كه با مقاومت و سپس گروگانگيري توسط عوامل ستاد مواجه شدند سپس مسئولان ستاد قيطريه با فراخوان هواداران خود كه از پيش براي درگيري آماده شده بودند، تلاش كردند راه را براعمال قانون توسط ماموران ببندند و اين تجمع شروع اغتشاشاتي بود كه بسياري از دستاوردهاي امنيت ملي، اقتصادي ، سياسي و فرهنگي اين انتخابات شكوهمند را به آتش كشيد.
آقاي امين زاده در همان شرايط مي گويد: « عده اي از مامورين اينجا ريخته اند و دارند بازرسي مي كنند. خبر اين حمله پخش شده چند هزار نفر جلوي ستاد جمع شده اند. خوب شد كه اينها آمده اند ، احتمالاً پيروزي موسوي اعلام مي شود و اين‌ها مي‌توانند به بزرگراه صدر بروند و از آنجا كل اتوبان ها تحت تاثير قرار مي گيرد ، اگر هم موسوي اعلام نشد حتماً به عنوان اعتراض به خيابان ها مي ريزيم».
هر چند همين گفته ها و اظهاراتي كه قبلاً به نقل ازآقاي موسوي ذكر شد براي اثبات برنامه ريزي قبلي متهمان براي آشوب و اغتشاش بعد از انتخابات كفايت مي كند اما براي احراز بيشتر موضوع به گزارش موثق كاملاً مستندي كه در جلسه ساعت 18:00 روز 21 خرداد 88 در محل ستاد قيطريه به رياست آقاي امين زاده تشكيل شده اشاره مي كنم : در اين جلسه كه با تركيب چند تن از اعضاي اصلي يا مركزيت حزب مشاركت از جمله آقايان تاج زاده ، مرتضي مبلغ ، شهاب الدين طباطبايي ، خانم توحيدلو و همچنين مركزيت ساير احزاب مانند كارگزاران و مجاهدين انقلاب از جمله آقايان عطريانفر ، هدايت آقايي ، عرب سرخي و علي هاشمي و با حضور مسئولان شاخه هاي جوانان و گروهك‌هاي غير قانوني خود ساخته براي حضور خياباني مانند ستاد 88 و پويش تشكيل مي گردد ابتدا علي هاشمي با ارائه نظرسنجي مجعولي كه هيچ كدام از مراكز معتبر نظرسنجي كشور صحت آن را نمي پذيرند و مغايرت فاحشي با نظر سنجي هاي علمي معتبر انجام شده در كشور دارد و بيشتر به يك نظرسازي براي دنبال كردن مقاصد خاص شباهت دارد تلاش مي‌كند اكثريت اعضاي جلسه را كه جوانان ناپخته و تازه‌وارد به عرصه سياسي بوده اند را به اوج هيجان و آمادگي براي درگيري پس از انتخابات برساند.
علي هاشمي مي گويد: « در مجموع موسوي 18 ميليون و احمدي نژاد 10 - 11 ميليون راي دارد و اگر غير از اين شود حتماً تقلب شده است و بايد به يك سري كارهايي دست بزنيم»
 به دنبال اين گزارش هاي مجعول و تحريك شده جوانان حاضر در جلسه كه بنابه اقتضاي طبع جواني شور عدالتخواهي بيشتري دارند واكنش هاي تند و شديدي را در ساعات پس از راي‌گيري پيشنهاد مي دهند لكن آقاي تاج زاده عضو مركزيت حزب مشاركت با آرام سازي آنان و نفي اجتماعات در شب انتخابات آن را به روز بعد از انتخابات موكول مي كند و اظهار مي‌دارد: «ما نبايد شروع كننده باشيم بايد ببينيم موسوي چه مي گويد و بر همان اساس اعتراضات را دنبال كنيم».
ارتباط اين جمله با اظهارات پيش گفته مير حسين موسوي خود مي تواند روشنگر ابعاد هماهنگي ها براي چگونگي هدايت آشوب ها و اعتراضات غير قانوني باشد.
در چارچوب اين اظهارات آقاي تاج زاده اولين واكنش رسمي نتايج انتخابات پس از هماهنگي سران اغتشاش صدور بيانيه اي است كه پس از اعلام رسمي نتايج انتخابات ، حضور شكوهمند 40ميليون ايراني آزاده و آگاه را ، انتخاباتي رسوا و سناريوي از پيش طراحي شده اعلام مي نمايد و در يك مواجهه آشكار با آراء مردم ايران ، نتايج آن را نمي‌پذيرند كه اين بيانيه حزب و بيانيه‌هاي متعدد بعدي كه طي آن ، انتخاباتِ شكوهمند و حماسه بزرگ ملت ايران را كودتاي شعبده بازي انتخاباتي و عناوين وهن‌آلود ديگر مي نامند، مصداق بارز افترا به بخش عظيمي از نهادهاي خدمتگزار كشور بوده و علاوه برآن ، ناديده گرفتن شعور و آگاهي مردمي كه خود در انتخابات حضور داشته و شاهد عيني ماجرا بوده‌اند هم هست.
در تحقيقات به عمل آمده از آقاي حجاريان در مورد اين اطلاعيه وي مي نويسد : اين بيانيه موجب شد تا عده اي تحريك شوند شعار بدهند بلوا درست كنند شيشه بشكنند و هر كار غيرقانوني ديگر اغتشاشات را پديد آورند و رسانه ها و بيگانگان موضع‌گيري و جوسازي كنند.»