kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
دانشگاه در جبهه - ۱۱۹

دانشجوی شهید حسین شرکت

شهيد حسين شركت در سال 34 در اصفهان به دنيا آمد. تحصیلات دوران  ابتدايي, راهنمايي و متوسطه را در زادگاه خود به پايان رساند. بعد از پايان دوره متوسطه براي طی خدمت مقدس سربازي به سپاهي دانش رفت.
در سال 58 از طريق كنكور سراسري به دانشگاه راه يافت. رشته الهيات دانشگاه تهران علاقه او به فراگيري دانش و معارف اسلامي او را وامي داشت تا از هر فرصتي براي به ثمر رساندن هدفش بهره جويد. از اين رو همزمان با تحصيلات دانشگاهي در قم به تحصيلات حوزوي خود پرداخت. با آغاز دوران جنگ تحميلي سنگر خاكين و خونين جبهه‌ها را بر حضور در سنگرهاي علم ترجيح داد.
از طرف سپاه پاسداران قم كه پس از پيروزي انقلاب خدمت در آنجا را شروع كرده بود عازم جبهه هاي نبرد شد تا سرانجام در سوم خرداد سال 61 به آرزوي ديرين خود رسيد.
در گوشه‌هایی از وصیت نامه شهید دانشجو «حسین شرکت» آمده است:
پس از حمد و سپاس خداوند عزيزي كه ما را از ظلمت به نور و از تاريكي هاي جهل زمان به نور هدايت نمود, آرزوي پيروزي اسلام عزيز بر جميع طاغوتيان زمان و برقراري حكومت عدل الهي توسط حضرت بقيه الله(عج) بر سراسر جهان و محو و نابودي جميع مستكبرين و حاكميت متقين بر كره زمين را از باري تعالي خواستارم .
پدر عزيزم! ‌آنچه را مي توانستم انجام بدهم و مي بايد كه انجام مي دادم اين بود كه در جهت رضاي خداوند قدم بردارم و يقيناً رضاي خداوند رضاي همگيتان مي باشد و تنها وظيفه ام اين بود كه با تمام تلاش خود را در خدمت اسلام و براي اسلام آماده سازم.
مادر جانم! اميدوارم كه اگر زنده ماندنم نتوانست كوچكترين خدمتي به شما كند, شهادتم باعث شود كه بر كمالات معنوي شما افزوده شود. برادرانم را در راه دفاع از حريم مقدس اسلام تشويق نمائيد. اميدوارم كه از شهادتم شاد و خرسند باشيد.