kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب

مراسم جشن دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد

مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد.
قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در جشن نخستین روز دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت از ابتکارات زمان ما است که روز نخست آن روز اول ذیقعده و مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) است و روز پایانی آن با ولادت امام رضا(ع) مقارن شده است و طی آن حضرت معصومه(س)، حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت ثامن‌الحجج(ع) تکریم و تعظیم می‌شوند.
وی گفت: حرم حضرت معصومه(س) نقطه امید و چراغ فروزانی در ایران اسلامی است که محور پناه علاقه‌مندان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) است.
محمدی گلپایگانی با تاکید بر حفظ مقام ولایت و توسل به اهل بیت(ع) و ارزش‌های اسلامی در جامعه افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر اتحاد و وحدت که تنها راه نجات امت اسلامی است تاکید دارند.
استقبال از کاروان حامل پرچم بارگاه امام رضا(ع)
در حرم حضرت معصومه(س)
خادمان حرم امام رضا(ع) با ورود به حرم حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت(ع) پرچم بارگاه حضرت ثامن‌الحجج(ع) را به حرم این بانو اهدا کردند.
به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم که با عنوان کاروان خورشید در صحن آینه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، خادمان آستان مقدس و مردم متدین قم از خادمان بارگاه نورانی امام هشتم با شاخه‌های گل استقبال کردند.
خادمان حرم حضرت معصومه(س) با دود کردن اسپند به استقبال خادمان حرم امام رضا(ع) رفتند تا از مسافرانی که پرچم حرم امام هشتم را از خراسان رضوی آورده‌اند میزبانی کنند.
زنان و مردان، پیر و جوان و زائران ایرانی و غیر ایرانی حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با دیدن پرچم آستان امام رضا(ع) اشک بر چشمانشان جاری شد و دست بر روی سینه به امام هشتم شیعیان ادای احترام کردند.
در ادامه این مراسم، یکی از خادمان حرم امام رضا(ع) به مولودی‌خوانی در آستانه میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و بعد از این آیین مردم متدین استان قم بر پرچم حرم حضرت ثامن‌الحجج(ع) دست تبرک کشیده و بوسه زدند.
بنابر همین گزارش به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) شهر قم آذین‌بندی شده و مردم با برگزاری آیین‌های جشن و سرور، میلاد خجسته بانوی کرامت را به یکدیگر تبریک می‌گویند.
شنبه شب در جای جای شهر مقدس قم اعم از مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، آئین‌های مختلف جشن و سرور برپا بود و سخنرانان در خصوص سیره زندگی و همچنین وقایع رخ داده در طول حیات پربار حضرت معصومه مطالبی را بیان کردند.
به گزارش ایرنا از مشهد همزمان با نخستین روز از دهه کرامت دیروز 440 زائر در قالب سه کاروان پیاده وارد مشهد شدند.
حسین رضایی دبیر جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: 170 نفر از این تعداد از شهرستان کاشمر و 120 نفر نیز از زرند کرمان وارد مشهد شده‌اند.
بنابراین گزارش صبح دیروز نیز کاروان 150 نفری دیگری از بافق یزد پس از 25 روز پیاده‌روی به مشهد رسیدند و مورد استقبال علما و شهروندان مشهدی قرار گرفتند.
رضایی تاکید کرد: برای اسکان و اقامت این زائران در مشهد برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.