kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
ولایتی در اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

خاک مرگ بر سر سازمان ملل پاشیده شده است

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: تفاوت آشکاری میان اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با رسانه‌های مزدور وجود دارد و این اتحادیه با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در برابر امپراطوری رسانه‌ای غرب بایستد.

به گزارش تسنیم، هشتمین اجلاس رادیو تلویزیون‌های اسلامی صبح دیروز در مرکز همایش بین‌المللی صدا و سیما آغاز شد.در این مراسم شخصیت‌هایی از جمله نوری مالکی، محمد سرافراز، حجت‌الاسلام علی کریمیان دبیر همایش و علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری حضور داشتند.
این اجلاس با حضور 220 شبکه تلویزیونی و رادیویی از 35 کشور جهان از صبح امروز آغاز به کار کرد.
ولایتی به بیداری اسلامی و گسترش آن در آفریقا و آسیا اشاره کرد و گفت: پس از آن بود که دشمنان به بدل‌کاری پرداختند و سعی کردند سلسله مقاومت را که از ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین شکل گرفته بود بشکنند به همین دلیل سوریه که حلقه طلایی زنجیره مقاومت در برابر صهیونیست‌ها بود آماج حملات قرار گرفت.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌های اسلامی در شرایط کنونی افزود: امروز آزادی قلم در غرب وجود ندارد و رسانه‌های بسیاری نمی‌توانند به انتقاد از سیاست‌های آمریکا بپردازند؛ تفاوت آشکاری میان اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با رسانه‌های مزدور وجود دارد و این اتحادیه با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در برابر امپراطوری رسانه‌ای غرب بایستد.
وی با بیان اینکه آل سعود جنایاتی مرتکب می‌شود که هیچ کس آنها را انجام نداده است گفت: گویی خاک مرگ بر سر سازمان ملل پاشیده شده که چهار ماه است ملتی بی گناه از سوی آل سعود بمباران می‌شود و سکوت کرده است، البته برخی دوستان ما در عرصه بین‌المللی هم از روی سادگی یا برخی وعده‌ها ساکت هستند، زیرا شورای امنیت یکسره در دست آمریکایی‌ها نیست.
دپیلماسی زور و دلار، به سکوت
دربرابر جنگ یمن دامن زده است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی کریمیان دبیرکل اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مراسم آغاز به کار این اجلاس تصریح کرد:  امروز در حالی این اجلاس و برنامه‌های جانبی آن را برگزار می‌کنیم که جهان اسلام درگیر یک جنگ نیابتی بسیار خطرناکی شده است. امروز با توطئه استکبار جهانی و دلارهای کشورهای منطقه و تجهیز و به کارگیری و فعال‌کردن گروه‌های تکفیری و تروریستی و گسترش خشونت و افراط‌گرایی، جهالت و نادانی در راستای پروژه اسلام‌هراسی غرب شاهد اتفاقات بسیار ناگواری هستیم که چهره بسیار خشن، افراطی، بدون منطق و جاهلانه را از اسلام به نمایش گذاشته است.
کریمیان اضافه کرد: غول رسانه‌ای استکبار و صهیونیزم جهانی و حتی اکثر رسانه‌های منطقه که با پول و سرمایه امت اسلامی اداره می‌شود در خدمت این پروژه شوم قرار گرفته است. تحریف دین، تغییر احکام اسلامی و برداشت‌های سطحی از قرآن کریم و سنت الهی، رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی و همه اینها نتیجه یک فرهنگ وارداتی و شبیه‌سازی جنایت‌ها در داخل اسلام است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در همین ایام شاهد تجاوز بی‌رحمانه رژیم آل‌سعود به ملت مظلوم یمن هستیم و دیپلماسی زور و دلار موجب شده سکوت مرگباری در مقابل این همه جنایت حاکم شود و در این میان آل‌سعود در کشتن مردم بیگناه‌، زنان و پیروان و بخصوص کودکان، تخریب مساجد، بیمارستانها، مدارس، خانه‌های مسکونی و حتی قبرستانها و بناهای تاریخی روی صهیونیست‌ها را هم سفید کرده است.
وی ادامه داد: از این روست که اجلاس هشتم اتحادیه با شعار پیامبر رحمت، رسالت‌ رسانه‌های مقاومت از صبح امروز کار خودرا آغاز کرد تا با بسیج رسانه‌ای گسترده نسبت به معرفی اسلام واقعی و زودن غبار افراطی‌گری و تکفیر و خشونت از چهره اسلام اقدام نماید.
دبیرکل اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان اینکه ما در این انجمن جمع شده‌ایم تا با صدای رسا اعلام کنیم در کنار مظلوم خواهیم ایستاد و به مبارزه با ظالم ادامه می‌دهیم، یادآور شد: ما همواره تلاش خواهیم کرد تا طراحی دشمن را در ارائه چهره غیرواقعی از اسلام و مسلمین را تغییر و به جهانیان نشان خواهیم داد که اسلام دین مودت، محبت و برادری است.