kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
برخلاف مواضع بانک مرکزی عنوان شد

قائم‌مقام وزیر صنعت: تک نرخی کردن ارز تورم‌زا است

در حالی که رئیس کل بانک مرکزی از تک نرخی شدن ارز تا 6 ماه آینده خبر داده است، قائم‌مقام وزیر صنعت گفت: تک نرخی کردن ارز، تورم‌زا است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، مجتبی خسروتاج در یک گردهمایی با بیان اینکه اتخاذ سیاست‌های کلان اقتصادی و اداری از سوی دولت‌ها دارای معایب و محاسنی است، گفت: به عنوان مثال نظام چند نرخی ارز فسادزاست و از سویی اگر به سمت تک نرخی کردن، آن برویم آثار تورمی داشته و هزینه‌ها را بالا می‌برد.
خسروتاج افزود: یارانه نان در استان‌ها مشکل ایجاد کرده و یارانه کالاهای اساسی نیز زمینه‌ساز قاچاق شده بود که در اینجا برای حمایت از تولید می‌بایست مرزهای کشور به خوبی کنترل و حراست شوند.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تمرکز قدرت و تصمیمات بدون حضور تشکل‌های مردم‌نهاد را فسادآور دانست و گفت: به طور کلی کشورهای در حال توسعه و جهان سوم فساد اداری بیشتری نسبت به کشورهای پیشرفته و صنعتی دارند البته رگه‌های فساد در همین کشورها نیز یافت می‌شود.مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این گردهمایی اولویت کاری سه‌گانه در مبارزه با فساد و صیانت از حقوق مردم ارائه داد.
محمدرضا عبدالهی گفت: نظارت بر فرآیند محاسبه حقوق دولتی معادن از مرحله اتوماسیون تا الکترونیکی کردن فرآیندها و تربیت نیروی انسانی کارآزموده و یا اصلاح قانون معادن، معافیت گمرکی به شرط عدم ساخت آن کالا در داخل کشور و در نهایت صدور مجوز نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی در داخل کشور است.
به گفته عبدالهی، صیانت از حقوق شهروندی به معنی پاسخگویی سیستم دستگاه‌های اجرایی به مردم به صورت مراجعه به درگاه الکترونیکی و یا حضوری است.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برابر ماده 25 قانون سلامت اداری فرآیند پاسخگویی به مردم حداکثر 30 روز است و در این میان هرگونه ارتباطات غیراصولی و پارتی‌بازی ممنوع است.