kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد

تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: اتاق اصناف کشاورزی ایران با 7 اتحادیه تخصصی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس، حسین صفایی در جلسه هیئت عمومی و شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی گفت: بیش از 5 دهه است که قانون برای ساماندهی صنوف وجود دارد و در سال 82 مجلس شورای اسلامی قوانین را بازنگری و نوسازی کردند و ما برای اداره صنوف کشور قوانین جدید داریم.
وی افزود: اما آنچه که دارای اهمیت است، اینکه در 5 دهه گذشته حتی یک واحد کشاورزی هم پروانه صنفی نگرفت و هم اقدامات و تمهیدات نظام صنفی کشور به سمت ساماندهی صنوف شهری سوق داده شد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: یکی از اقدامات دولت و مجلس شورای اسلامی این بود که در سال 82 و 83 متوجه ساختارسازی برای بخش کشاورزی شد که از جمله آنها تاسیس سازمان نظام مهندسی کشور و منابع طبیعی در همان سال‌ها اتفاق افتاد و دولت مکلف شده برای نظام صنفی کشاورزی برابر قانون نظام صنفی کشور آیین‌نامه بنویسد.صفایی اظهار داشت: تصویب آیین‌نامه کاری زمان‌بر بود، چرا که مدعیانی وجود داشتند که بخش کشاورزی نیازمند قانون صنفی نیست و آیین‌نامه اجرایی که از سال 82 به قانون ابلاغ شد تا 86 یعنی 4 سال تصویب آن در دولت وقت طول کشید.
وی افزود: سرانجام سال 86 آیین‌نامه اجرایی تصویب شد و 87 برای اجرا ابلاغ شد و مقدمات آن برای اجرا در وزارت جهاد کشاورزی فراهم شد.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: در حال حاضر 32 استان کشور نظام صنفی دارد و سال 93 اولین دوره قانونی نظام صنفی پایان یافت و سال گذشته در 320 شهرستان کشور انتخابات نظام صنفی برگزار شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: 4 میلیون شغل در بخش کشاورزی وجود دارد و این بخش نیازمند نظام صنفی قدرتمندی است که برای تحقق آن قوانین نظام صنفی هم اصلاح شد.