kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با کیهان

سکوت مدعیان اصلاحات در قبال حمایت آمریکا ننگ است

نمایندگان مجلس تاکید کردند دولت و اصلاح‌طلبان در خصوص ادعاهای کاخ سفید مبنی بر حمایت از جریان اصلاحات باید مواضع شفاف اتخاذ کنند و سکوت آنها ننگ است.
سرویس سیاسی-

در ادامه اظهارنظرها و دخالت‌های مقامات آمریکایی در امور داخلی ایران، یک اندیشکده آمریکایی خواستار فشار برای ایجاد «اصلاحات سیاسی و اجتماعی در ایران» شد.
 اندیشکده «مرکز امنیت آمریکایی جدید» در گزارشی توصیه کرد «با سرمایه‌گذاری روی توافق هسته‌ای باید به دنبال ایجاد اصلاحات سیاسی و تداوم حمایت آمریکا از فعالان حامی ایجاد اصلاحات در ایران بود».
در همین ارتباط چندی پیش نیز جان کری وزیر خارجه آمریکا در اظهارات خود در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: آنچه می‌دانم این است؛ دوستان، اگر به این توافق پشت کنیم، یک پیام بزرگ به افراطی‌ها می‌فرستیم و آنها احساس خوبی پیدا می‌کنند و ما شاهد آنها خواهیم بود. چه کسی می‌داند که در انتخابات چه می‌شود؟ اما روحانی و ظریف که خود را در مذاکره با غرب به خطر انداختند و توانستند با غرب مذاکره کنند و به یک نتیجه برسند، به نظرم به  دردسر جدی می‌افتند!
در همین ارتباط حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با کیهان گفت: عده‌ای در داخل کشور به دنبال آن هستند که مهمترین دستاورد نظام اسلامی یعنی استقلال کشور را مخدوش کنند و با دادن کدهایی به دشمن، به دنبال دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور هستند.
وی افزود : جای شگفتی است که رئیس جمهور آمریکا به دنبال امتیاز دادن به جریان‌هایی است تا بتوانند در انتخابات پیروز شوند .
سلیمی ابراز داشت : سکوت جریان‌های اصلاح‌طلب در مورد حمایت کاخ سفید از آنها، یک ننگ و  تراژدی غم انگیزی است که در مقابل دخالت بیگانگان و دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی سکوت ‌کرده و موضعی اتخاذ نمی‌کنند.
نماینده مردم محلات در شورای اسلامی تصریح کرد: این روزها شاهد هستیم که صادق خرازی، از چهره‌های اصلاح‌طلب بیان داشته که  در دوره اصلاحات برخی از اصلاح‌طلبان به دشمن گرا می‌دادند و با بیگانگان در ارتباط بودند که این نقطه سیاهی در کارنامه سیاسی آنها است و باید پاسخگو باشند.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده است کسانی که برای پیروزی در انتخابات به دنبال نزدیکی با بیگانگان هستند و برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند و تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد اجنبی قرار داده‌اند مردم در انتخابات با آنها تسویه حساب کرده و با بی‌مهری ازسوی جامعه مواجهه شده‌اند.
سلیمی در پایان تاکید کرد: اصلاح طلبان با فقر اندیشه‌ای مواجهند زیرا به هر طریق به دنبال بقا در صحنه سیاسی کشور هستند و در این میان حاضر هستند با توسل به اندیشه‌های غربی و حمایت‌های آنها موجودیت خود را حفظ کنند.
ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید دقت شود که همه جریانات سیاسی باید بر اصول و ارزش‌های مشترکی پایبند باشند و کسی نمی‌تواند از  این ارزشها عبور کند.
وی خاطرنشان کرد: خوشایند نیست که یک جناح خاص برای پیروزی در انتخابات نگاه به دست بیگانگان داشته باشد و هر جریان سیاسی حیات خود را در حمایت از سوی نظام سلطه خلاصه کند اول به خودشان توهین کرده‌اند که در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد.
فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اتاق فکر آمریکایی‌ها  فعال بوده و در هر مقطعی  با هدف ایجاد شرایط جدید در نظام اسلامی به دنبال فتنه انگیزی در قالب جنگ نرم هستند .
وی با تاکید بر اینکه حمایت‌های کاخ سفید از جریان اصلاحات موضوع تازه‌ای نیست ابراز داشت: بعد از توافق هسته‌ای عده ای به دنبال عادی‌سازی روابط  با آمریکا هستند  و از سوی دیگر برخی در بدنه دولت به دنبال تطهیر فتنه‌گران در سال 88 و حمایت از اقدامات مجلس ششم هستند که همگی نشان می‌دهد برخی جریان‌های سیاسی در داخل کشور به دنبال اجرای برنامه‌های آمریکایی ها هستند.
رهبر تاکید کرد: دولت و اصلاح طلبان در خصوص ادعاهای کاخ سفید مبنی بر حمایت از جریان اصلاحات باید مواضع شفاف اتخاذ کنند زیرا با توجه به انتخابات آینده نیازمند یک فضای آرام و با نشاط هستیم و همه جریان‌های سیاسی باید خود را ملتزم به اخلاق سیاسی بدانند.
عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از بیانیه لوزان برخی در بدنه جریان اصلاحات صراحتا اعلام کردند که باید از پتانسیل توافق هسته‌ای برای فتح مجلس آینده استفاده کنیم و این نشان می‌دهد که برخی در داخل کشور به جای پیگیری منافع و مصالح ملی، به دنبال اهداف و منافع سیاسی خود هستند.
وی با انتقاد از سکوت برخی دولتمردان در قبال زیاده‌خواهی‌ها و دخالت ‌های کاخ سفید در امور داخلی کشورمان تاکید کرد: مردم انتظار دارند تا دولت و شخص رئیس‌جمهور در قبال شیطنت‌های دولت آمریکا در قبال مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران موضعی محکم و منطقی  اتخاذ کنند تا بار دیگر نقشه‌های دشمنان نقش برآب شود.