kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
وزیر آموزش و پرورش:

حساب مالی مدارس یک پارچه می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از یک پارچه شدن حساب مالی مدارس خبر داد و گفت: حساب‌های مالی متفرقه مدارس مسدود و کمک‌های داوطلبانه اولیا نیز فقط به یک حساب واریز می‌شود.

علی اصغر فانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما افزود: اجرای این طرح باعث می‌شود که رصد آموزش و پرورش به حساب مدارس در هر لحظه بیشتر و مدیریت ما بر موجودی حساب‌های مدارس بیشتر می‌شود.
فانی از منتفی شدن زنگ مستقل کتابخوانی برای دانش‌آموزان از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: تشکیل زنگ کتابخانه به صورت مستقل در برنامه درسی را به مصلحت نمی‌بینیم و کتابخوانی را در دروس ادبیات فارسی و انشاء برای دانش‌آموزان منظور خواهیم کرد.
وی از بدهی 520 میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان نیز خبر داد و افزود: در سال‌های تشکیل این صندوق قرار بود به میزان کمک معلمان به صندوق، دولت هم به صندوق کمک کند که از ابتدای برنامه پنجم توسعه کمک دولت حذف شده است و ما به دنبال این هستیم که این موضوع را در برنامه ششم توسعه بگنجانیم.
وزیر آموزش وپرورش خبر شامل نشدن معلمان زیر شش سال سابقه در طرح رتبه بندی و افزایش حقوق را تایید نکرد و افزود:‌ پیش نویس طرح رتبه بندی معلمان آماده شده است و در صورت تصویب در اولین جلسه شورای توسعه مدیریت مفاد آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند.
وی داشتن مقاله «آی اس آی» برای کسب رتبه فرهنگیان را تکذیب کرد و گفت: داشتن این مقاله برای فرهنگیان هیچ امتیازی در رتبه‌بندی نخواهد داشت.
به گفته وزیر آموزش و پرورش، معلمان مناطق مرزی علاوه بر فوق العاده شغل مناطق مرزی، از مزایای طرح رتبه بندی هم بهره مند خواهند شد.
فانی به سه معلمی شدن دانش‌آموزان پایه‌های پنجم و ششم در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: این طرح مطلق نیست و ممکن است برخی کلاس‌ها نیز با یک معلم تشکیل شود.
وی افزود: برای داشتن سه معلم در پایه‌های پنجم و ششم در صورت کمبود معلم از معلمان دوره اول متوسطه کمک خواهیم گرفت.
وزیر آموزش و پرورش به سرانه مدارس نیز اشاره کرد و گفت: پیگیر هستیم تا قبل از شروع سال تحصیلی بخشی از سرانه 200 میلیاردی را که مجلس آن را مصوب کرده است به حساب مدارس واریز کنیم.
وی افزود: این سرانه در مدارسی که مشکلات بیشتری دارند با اولویت توزیع خواهد شد.
فانی درباره اختصاص نیافتن سهمیه ردیف استخدامی برای مربیان بهداشت و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در آزمون استخدامی این وزارتخانه گفت: همه مربیان بهداشت به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز که شرایط لازم را داشتند استخدام شدند.