kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
لاریجانی در کنگره ملی تجلیل از آزادگان:

ادعای حقوق بشر آمریکا کذب محض است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای حقوق بشر آمریکا و سران عربی منطقه کذب محض است.

به گزارش فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره ملی تجلیل از آزادگان در تالار وحدت اظهار داشت: ملت ایران تمام سختی‌های دوره قبل و بعد از انقلاب را تحمل کرده است. پیروزی ملت ایران در جنگ‌های مختلف نتیجه استقامت و حرکتی است که فرزندان انقلاب و موج پایداری ایجاد کردند که نمونه بارز آن جنگ 33 روزه لبنان است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: موفقیت هسته‌ای ایران نتیجه پایداری کشورمان بود که با همه فشارهای غربی‌ها توانست آنها را وادار به تسلیم کند. غربی‌ها بارها و بارها در مورد غنی‌سازی حرف زدند که ایران حق انرژی هسته‌ای و غنی‌سازی را ندارد ولی در مواد NPT آمده است که کشوری که دارای توانمندی هسته‌ای است می‌تواند غنی‌سازی و توسعه داشته باشد.
وی با بیان این که خاطرات آزادگان و شهدا سندهای افتخار پایداری ملت است که حتما باید ثبت شود، افزود: شما در راه انقلاب فداکاری کرده‌اید و این پیروزی انقلاب به سبب صبر و استقامت شما عزیزان است. ‌برگزیدگان باید بر حق پایدار باشند و در این راه استقامت و پایداری در پیش گیرند. آزمون‌های مختلف در راه است و کسانی می‌توانند در این آزمون‌ها موفق باشند که استقامت پیشه کنند.
لاریجانی تأکید کرد: از جنگ‌های کوچک تا بزرگ و بین‌المللی هیچ گاه چنین افرادی را نداشتیم که این‌گونه پای حق ایستاده و صبر پیشه کنند و این مستند بزرگ ملت است که باید در برگ تاریخ ثبت بماند. جوانان باید بدانند انقلاب با چه زحمتی به دست آنان رسیده و این خاطرات بزرگ افتخارات ملت ایران را نشان می‌دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: ملت ایران همواره سختی‌ها را به فرصت تبدیل کرد و پیروزی ما در جنگ یک استراتژی و فرصت بزرگ بود. امروز استراتژی‌های بزرگ که با سختی به دست آمده را نباید از دست بدهیم. موفقیت یک ملت و انسان در گرو ایستادگی مردم است.
لاریجانی با اشاره به جنگ عراق یادآور شد: بیش از یک میلیون عراقی کشته و مجروح شدند و با وجود اشغال آمریکایی‌ها و اعمال فشار آنها بر مردم عراق ولی کشور عراق ایستادگی کرد و نتیجه صبر و استقامت آنها بیرون کردن با عجز آمریکا از کشورشان بود.
وی در پایان اضافه کرد: امروزه یک نفاق مضاعف و آتشی در منطقه ایجاد شده است و این بدان علت است که بیداری در اسلام به وجود آمده است و غربی‌ها می‌خواهند سلب آسایش از کشورهای اسلامی داشته باشند. برخی کشورهای منطقه مأموریت ایجاد آشفتگی دارند چرا که می‌بینند شرایط منطقه خوب و آرام است و تنها قصد بر هم زدن این شرایط را دارند.