kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

همکاری علمی تحقیقاتی کشاورزی مازندران با ویتنام

در جلسه مشترک جهاد کشاورزی مازندران و هیئت ویتنامی بر همکاری علمی تحقیقاتی در زمینه برنج، شیلات و سایر محصولات کشاورزی تاکید شد.
ساری- خبرنگار کیهان:

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با هیئت ویتنامی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد گفت: به دلیل موقعیت اکولوژیک در بخش کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی در ایران سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران تولید می‌شود که عمده‌ترین محصولات کشاورزی مازندران برنج با 1/3 تن تولید شلتوک است. حیدرپور با اعلام اینکه سالانه 2/5 میلیون تن محصولات باغی، 200 هزار تن کیوی و 220 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود، افزود: مازندران دارای یک میلیون هکتار جنگل اقتصادی است.
وی تولید آبزیان استان را سالانه بیش از 70هزار تن اعلام کرد و افزود: در مازندران 900 هکتار عرصه گل و گیاه زینتی وجود د ارد که 260 هکتار به صورت گلخانه‌ای می‌باشد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مازندران آمادگی دارد مازاد تولید مرغ، میوه، محصولات شیلاتی، گل و گیاه زینتی و تخم‌مرغ را به کشور ویتنام و استان کانتو صادر کند. وی اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد کشور ویتنام مبنی بر کشت فراسرزمینی برنج در ویتنام گفت: مازندران آمادگی دارد در این زمینه تبادل اطلاعات و تجربه داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه تصریح کرد: مازندران آمادگی دارد پسته، میگو، انجیر و گوشت قرمز و صادرات گسترده‌تر محصولات کیوی و مرکبات از مازندران به کشور ویتنام صادر کند.