kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
معاون وزیر کشور:

شهرداری‌های کشور 3 تا 5 برابر نیروی مازاد دارند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: نیروی انسانی شهرداری‌های کشور سه تا پنج برابر حد نیاز است.
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:

هوشنگ خندان‌دل در جریان بازدید از برخی طرح‌های عمرانی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد نیروی انسانی متراکم شده، شهرداری‌ها را از پرداختن به امور خدماتی و عمرانی بازداشته است.
وی گفت: لایحه‌ای از طرف دولت در خصوص تراکم بیش از حد نیروی انسانی شهرداری‌ها به مجلس ارائه شده که در صحن علنی با ابهاماتی مواجه شده و به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده است.
وی گفت: نیروهای شهرداری در این لایحه تعدیل نمی‌شوند بلکه به صورت منطقی ساماندهی خواهند شد. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیروی مازاد شهرداری‌ها را تهدید مهمی برای مدیریت شهری دانست و تصریح کرد:  بیش از اینکه به فکر وابستگی درآمد شهری به دولت باشیم به فکر ایجاد طرح‌های درآمدزا و رونق اقتصادی بود تا درآمد شهرداری‌ها بدون وابستگی به دولت افزایش یابد. وی همچنین در مورد ارائه تجهیزات و تامین قیر شهرداری‌ها اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات مطلوبی برای تامین تجهیزات و ماشین‌آلات و بهبود معابر به شهرداری‌ها اختصاص یافت. خندان‌دل گفت: سال گذشته شهرداری‌های تا 50 هزار نفر جمعیت مشمول این طرح بودند که امسال این طرح برای شهرداری‌های تا 100 هزار نفر جمعیت اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: این یک طرح دائمی و ماندگار است که تاثیر مهمی در کند شدن آهنگ مهاجرت از شهرهای کوچک و متوسط به شهرهای بزرگ می‌شود.
وی افزود: برای رفع مشکلات مدیریت شهری طی دو سال اخیر لوایحی آماده شده که هر یک از این لوایح برای رفع یک مشکل خاص تنظیم شده است.