kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در روستاهای جزیره شمالی و جنوبی گناوه

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در روستاهای جزیره شمالی و جنوبی بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه خبر داد.
بوشهر- خبرنگار کیهان:

حسن ملکی‌زاده افزود: این بیمارستان در روستاهای جزیره شمالی و جنوبی این بخش از روز شنبه 24 مرداد تا روز دوشنبه 26 مرداد به مدت سه روز راه‌اندازی شد.
وی هدف از این شکل‌گیری این بیمارستان صحرایی را توسعه خدمت‌رسانی رایگان و دسترسی آسان بیماران بویژه نیازمندان و بیماران زیر پوشش نهادهای حمایتی عنوان کرد و افزود: همکاری پزشکان عمومی، متخصص و فوق‌‌تخصصی افزون بر خدمات سرپایی، برخی جراحی‌های محدود نیز در این بیمارستان انجام شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: فوق‌تخصص ریه و تخصص‌های قلب، داخلی، جراحی عمومی، اطفال، زنان و زایمان، دندانپزشکی، چشم و رادیولوژی در این بیمارستان بیماران را معاینه کردند.
وی ادامه داد: هرچند جراحی بزرگ در این بیمارستان انجام نمی‌شود اما در صورت نیاز با هماهنگی با بیمارستان‌های مرکز استان بیماران به بوشهر اعزام و به صورت رایگان مورد عمل قرار خواهند گرفت.
ملکی‌زاده گفت: آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و دندانپزشکی نیز در این بیمارستان سیار ایجاد و به ارائه خدمات پرداخت.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: بیمارستان صحرایی تخصصی متمرکز در روستاهای بخش ریگ به عنوان نهمین بیمارستان در استان از سوی این جامعه برپا شد.
وی افزود: خدمات در این بیمارستان به طور کامل رایگان است و بیمارانی نیز که مشکلاتی دارند به استان ارجاع داده می‌شوند.