kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

همسایگان کرخه از تشنگی در رنجند

ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه کرخه از مشکل بی‌آبی به شدت در رنجند.
اهواز- خبرنگار کیهان:

اهالی روستهای بیت سیدعباس یالس، بیت صحین، رامسه و دیگر روستاهای حاشیه کرخه تا شهرستان هویزه در نامه‌ای به کیهان مراتب نارضایتی خود را از وضعیت وخیم کم‌آبی در این منطقه ابراز داشتند.
در این نامه آمده است: منطقه کرخه از توابع شهرستان حمیدیه مشتمل بر دهها روستاست که تا حوالی شهرستان هویزه ممتد است و دهها هزار نفر نیز در این روستاها سکونت دارند اما کم‌آبی و خشکسالی نه تنها کشت و زرع در این اراضی را نابود کرده بلکه حتی حیوانات نیز از این قاعده مستثنی نشده‌اند و روزانه 10 تا پانزده رأس دام از احشام اهالی تلف می‌شود و در این میان فریادرسی نیست.
این نامه می‌افزاید: هیچ مسئولی از این مناطق بازدید نمی‌کند تا به مشکلات ما رسیدگی کند البته خیلی از مسئولان زمانی که به رأی و حضور مردم منطقه احتیاج دارند دائم و به انحاء مختلف در بین مردم حضور پیدا می‌کنند؛ ولی اکنون که مردم در سختی به سر می برند خبری از حضور و پیگیری نیست و مراجعات مکرر ما به مسئولان نیز بی‌نتیجه مانده است.
در این برهه تنها تقاضای رسیدگی به مشکل تامین آب را داریم و بر مشکلات دیگر چشم می‌پوشیم چرا که درصورت مهاجرت جمعیت این روستاها به شهر که بالغ بر صدهزار نفر است مشکلات اجتماعی و معشیتی زیادی بر آنان و استان مترتب می‌شود.