kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اتصال راه روستایی خوزستان به دو استان همجوار

معاون راه روستایی و سرپرست معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور آسان‌سازی تردد عشایر، راه‌های روستایی خوزستان واقع در پاشنه زاگرس به استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌شود.

سیدحسین میرشفیع در بازدید از جاده‌های روستایی خسارت‌دیده ناشی از سیلاب اوایل امسال در خوزستان شامل جاده‌های روستایی موری، شیمبار، بازفت، چلو، کتک للر و امامزاده سادات گفت: راه‌های روستایی دزفول به اردل چهارمحال و بختیاری، از سوسن ایذه خوزستان به بازفت و از صیدون باغملک به دیشموک کهگیلویه و بویراحمد وصل می شود تا روستاهای پاشنه زاگرس (از سردشت دزفول تا ایذه و لالی و مسجدسلیمان) از محرومیت درآیند و ارتباط استانی از طریق راه‌های روستایی برقرار شود.
میرشفیع با اشاره به نقش راه‌های روستایی در ارتقای گردشگری افزود: مناطق روستایی که گردشگری هم هستند نقش بسزایی در اشتغال و توسعه کشاورزی و دامپروری استان دارند بنابراین در چارچوب این امر ارتباط بین استانی از طریق راه‌های روستایی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی کمک شایانی به این مسئله خواهد کرد.
وی همچنین گفت: اولویت وزارتخانه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و با پیشرفت فیزیکی بالاست و در کنار این مسئله به بهسازی، نوسازی و ایمن‌سازی راه‌های روستایی به همراه روکش آسفالت این راه ها توجه خاصی خواهد شد.